چاپ مطلب چاپ مطلب

وجود ۳۷۰ هکتار بافت فرسوده شهری در لاهیجان

همای گیلان:مسعود کاظمی شهردار لاهیجان گفت: مساحت این شهر یک‌هزار و ۵۷۳ هکتار است، که ۳۷۰ هکتار آن شامل بافت فرسوده شهری می‌شود.

مسعود کاظمی  اظهار کرد: محله‌های غریب آباد، کاروانسرابر، خمیر کلایه، گابنه، پردسر، پمپ بنزین، یحیی آباد و محله میدان، خیابان‌های شهدا، شهید کریمی و انقلاب، کوی زمانی، وحدت، خالو باغ و کوه بیجار جزو مناطق بافت فرسوده شهری لاهیجان محسوب می‌شود.
وی افزود: جلسات متعددی در خصوص بازآفرینی شهری با حضور اعضای این ستاد در لاهیجان برگزار و یکی از طرح‌های بسیار خوبی که در این جلسات در شهرستان مصوب و توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان اجرا شد، سنگ فرش میدان وحدت تا میدان انقلاب بود.
شهردار لاهیجان ادامه داد: این محدود جز بافت قدیمی و تاریخی محسوب می‌شود و آثاری همچون مسجد جامع، حمام گلشن، مسجد اکبریه و آرامگاه چهار پادشاهان در آن قرار دارد.
کاظمی عنوان کرد: ابتدا شهرداری و راه و شهرسازی پی گیر آن بودند، که طرح پیاده راه از میدان وحدت تا میدان انقلاب اجرا کنند، اما کسبه ابراز نگرانی کردند، که با اجرای این طرح دیگر شهروندان نمی‌توانند با خودرو تردد کنند و این مسئله به کسب و کار آنها لطمه وارد می‌کند. در نهایت سال گذشته فاز نخست طرح سنگ فرش در این نقطه از شهر به مساحت ۹ هزار و ۵۰۵ متر مربع اجرا شد و مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها و راه و شهرسازی برای اجرای طرح‌های مختلف و ابلاغیه‌های شهرداری برای صدور پروانه‌های ساختمانی بافت فرسوده را بازسازی و احیا می‌کند.
شهردار لاهیجان با تاکید بر اینکه در هنگام اجرای طرح‌ها باید بافت قدیمی شهر احیا و حفظ شود. اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای گردش پذیر برای جذب گردشگر بافت قدیمی شهر را حفظ می‌کنند، که شهر لاهیجان هم از این قائده مستثنی نیست.
کاظمی تصریح کرد: بخشی از محلات لاهیجان دارای کوچه تنگ و باریک با دیوارهای آجری و امامزادگانی در داخل کوچه و معابر هستند، که در هنگام وقوع آتش سوزی و حوادث مختلف تردد نیروهای امدادی در آن‌ها بسیار سخت انجام می‌شود. که امیدواریم با پرداخت تسهیلات مناسب بتوانیم بافت قدیمی شهر را بهسازی و احیا کنیم./ایمنا
با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …