- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

مسئولان محترم استان و مسئولان محترم بخش کشاورزی و آب کشاورزی پاسخگو باشند؛ ضعف مفرط مدیریت آب کشاورزی در گیلان/ در گیلان کسی در ارتباط با کم آبی و غرق آبی شالیزارها پاسخگو نیست

همای گیلان:هم اکنون فصل زراعی در گیلان با تحمل سختی‌ها و مشقات فراوان کشاورزان به میانه راه رسیده است و در مرحله ی داشت قرار دارد.

در این شرایط که شالیکاران نیاز به مدیریت منابع آب توسط مسئولان ذی ربط دارند با توجه به قرار گرفتن اقلیم در دوره ی ترسالی ،بخشی از آنان در غرب و شرق و حتی مرکز گیلان با کم آبی و بخشی دیگر در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان روستای پاشاکی بالا در اثر عدم نظارت صحیح و کارشناسانه در اجرای طرح تسطیح اراضی و همچنین در ادامه عدم مدیریت منابع آب و سر دهنه های انهار توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان و سرازیر شدن آبها ،شالیزارهای جمعی از کشاورزان روستای پاشاکی بالا به علت غرق آبی شدن در حال نابودی می باشد .
استمداد خواهی بی حاصل کشاورزان از مسئولان ارشد استان گیلان
با کمال تأسف علی رغم استمداد خواستن کشاورزان از استاندار محترم و فرماندار محترم شهرستان لاهیجان و مقامات محترم شرکت آب منطقه‌ای گیلان در حوزه ی شرق نزدیک و مسئولان محترم بخش کشاورزی،کسی به کسی نبوده و به نظر می‌رسد اوضاع آنچنان بی در و پیکر است تو گویی بر مدیریت امور کشاورزی و آب کشاورزی در استان نه نظارت و نه مدیریت بالا دستی وجود ندارد که این چنین امور کشاورزی و کشاورزان دچار بی مسئولیتی و هرج و مرج شده است.
در شهرستان های صومعه‌سرا ،فومن و شفت در غرب گیلان و در شهرستان های املش و لنگرود در شرق گیلان ،جمعی از شالیکاران از کم آبی در عذاب هستند و در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان روستای پاشاکی بالا جمعی دیگر از شالیکاران با هجوم بی حد و حصر آب مواجه شده اند بطوریکه شالیزارهای آنان در حال نابودی می باشد . این دو موضوع یعنی کم آبی و غرق آبی شدن شالیزارهای گیلان در نقاط مختلف نشان بارز مدیریت ضعیف و بی برنامه در امور آب کشاورزی می باشد.آیا غیر از این باید تعبیر شود؟! آیا ضرر و زیان عملکرد غلط و ناصواب مدیریتی در بخش کشاورزی و آب کشاورزی را شالیکاران باید به قیمت از دست رفتن یک سال دست رنج شان بدهند.؟!
این در حالی است که جناب آقای مهندس خرمی ،مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در آخرین مصاحبه ی منتشر شده از وی اظهار داشتند که تمامی مشکلات در حوزه های مختلف و مشکل دار در شرق و غرب را حل و فصل کرده اند.
در این ارتباط ضرورت دارد به جناب آقای مهندس خرمی محترم یاد آور شویم ،از درون اتاق و براساس گزارش های نه چندان درست ،اظهارات شان فقط مورد تایید همان مدیران و گزارش دهندگان است نه شالیکاران گرفتار در کم آبی و غرق آبی.
بابد به جناب ایشان عرض نماییم واقعیت آن چیزی نیست که جنابعالی و مدیران تان به شما و مقامات بالا دست گزارش می دهند./گیلان بهتر نوین

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir [1]