چاپ مطلب چاپ مطلب

لطفاً با زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله ی اجتماعی در آدم کشی کرونا سهیم نشویم/علی کریمی پاشاکی روزنامه نگار

همای گیلان:بالا رفتن دوباره ی آمار مبتلایان به ویروس خطرناک کرونا در کشور و استان گیلان باعث شده تا دوباره همانند اسفندماه سال ۱۳۹۸ و فروردین ماه سال جاری،مهم ترین بحث مردم در فضای واقعی و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در باره ی این بیماری و راههای پیشگیری از آن باشد.

زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله ی اجتماعی مباحثی هستند که بسیاری رعایت آنها توصیه می کنند.

غفلت های اخیر جبران ناپذیر خواهد بود

با کمال تأسف طی یک ماه و اندی گذشته،برخی از هموطنان و هم ولایتی ها به بهانه‌های مختلف از رعایت برخی پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک سر باززدند و بی محابا از منازل خود خارج شدند.مسافرت رفتند،ماسک نزدند و فاصله ی اجتماعی را رعایت نکردند،عروسی و مهمانی و دورهمی گرفتند و… ویروس خطرناکی که به خوبی داشت کنترل و مهار می شد دوباره با برخی اقدامات عجولانه ی دولت و اقدامات غیر اصولی برخی از مردم در سطح جامعه پخش شد.

از ماسک زدن کسی نمرده ولی از شیوع کرونا تاکنون نیم میلیون نفر در دنیا کشته شدند/بیش از ۷۰ درصد شیوع دوره ی جدید کرونا از عروسی ها،مجالس عزا و دورهمی ها و مسافرت است

هموطنان و هم استانی های عزیز،از ماسک زدن کسی نمرده ولی با شیوع بیماری خطرناک کرونا تاکنون بیش از نیم میلیون نفر در دنیا جان خود را از دست داده اند.

کرونا با شدت و با بی‌رحمی تمام میکشد،چون ما رعایت نمی کنیم.بایستی با شدت و دقت برای رعایت پروتکل های بهداشتی،ماسک زدن و رعایت فاصله ی اجتماعی به عقب برگردیم ‌عروسی،مهمانی و دورهمی و هر گردهمایی که فاصله ی اجتماعی را از بین ببرد نباید انجام شود و یا اگر مورد غفلت برخی ها قرار گرفت با اعمال قانون از برگزاری مراسم عزا و عروسی و… جلوگیری شود.

اساسأ تکلیف کسانی که پروتکل های بهداشتی و فاصله ی اجتماعی و ماسک زدن را رعایت نمی کنند باید به صورت جدی روشن شود چون کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به نظر می‌رسد به نوعی در کشتار همنوعان خود با کرونا سهیم اند.

در ضمن اگر هر فرد یا مسئولی که کشتار مردم توسط کرونا را می بیند و ماسک زدن و پروتکل های بهداشتی و فاصله ی اجتماعی را رعایت نمی کند،شریک کرونا در قتل عام مردم می باشد. براساس آمار، بیش از ۷۰ درصد از بیمارانی که طی یکی دو هفته ی اخیر بستری شده‌اند،اظهار داشتند که در مراسم های عروسی یا عزا و یا دورهمی ها و مسافرت و… حضور داشته اند.

این عده از مردم اگر به خودشان رحم نمی کنند لااقل بفکر دیگر مردم و کادر درمانی باشند که چه سختی ها و دشواری ها را باید تحمل کنند ‌.

اساسأ قابل درک نیست در این اوضاع و احوال عروسی گرفتن ویا مراسم عزا داری گرفتن،مراسم عقد و جشن تولد آنچنانی گرفتن . مثلاً چه زیبایی دارد که بعدها فیلم عروسی تان را ببینید که همه‌ی کارکنان سالن با ماسک و شیلد در عروسی تان دارند خدمات ارائه می دهند و یا چه لذتی دارد میهمانان موقع ورود به سالن با ژل ضد عفونی کننده مورد استقبال قرار می گیرند!!؟

شیوع بسیار خطرناک و شدید ویروس کرونا در این مرحله جبران ناپذیر است

بیمارستان ها کم کم دو باره در حال پر شدن از بیماران کرونایی هستند،بطوری که در برخی نقاط کشور جا برای بستری بیماران غیر کرونایی نیست.دوباره قبرستان ها باید برای دفن بهداشتی کشته شدگان کرونایی قرنطینه شوند و….

با این اوصاف و اوضاع چرا برخی از مردم خودشان را به غفلت زده‌اند و ماسک نمی زنند و فاصله ی اجتماعی را رعایت نمی کنند ،یعنی فکر می کنند که ویروس کرونا با آنها کاری ندارد.

ویروس کرونا هیچ فرقی بین آنانی که به شیوع اش کمک می کنند ،نمی گذارد و همه را به چشم قربانی خود نگاه می کند،پس بیابیم با رعایت اصول ایمنی و بهداشت فردی و اجتماعی و ماسک زدن و رعایت فاصله ی اجتماعی از کشتار همنوعان خود جلوگیری کنیم./گیلان بهتر نوین

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homayhilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …