چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اتاق اصناف گیلان: نوسانات نرخ ارز، سرمایه گذاری صنوف را پر خطر کرده است

همای گیلان:رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان بابیان اینکه نوسانات نرخ ارز سرمایه را به سمت کارهای غیر مولدی همچون خرید و فروش ارز سوق داده است، گفت: درحال حاضر سرمایه گذاری در صنوف کوچک و متوسط پرخطر و دارای ریسک بالاست.

سید جلال الدین شکریه چهارشنبه شب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  استان در رشت تصریح کرد: در حال حاضر اصناف بدلیل نوسانات نرخ ارز  برای پرداخت هزینه هاشان از جمله نظام اجاره، تامین اجتماعی و مالیات با مشکل مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی نظامی درهم تنیده شده، هستند، اظهار داشت: محصولاتی که در بخش های مختلف تولید می شود در نظام توزیع عرضه می شود و بنابراین  هر یک از این بخش ها که با مشکل مواجه شود، بخش های دیگر را هم درگیر می کند که در شرایط کنونی حال و روز خوشی برای ارز نداریم و این بر همه حوزه ها اثرگذاری مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارز به نوعی لنگرگاه تثبیت اقتصاد کشور است و تولید کنندگان با توجه به نوسانات نرخ  ارز  و زمان بر بودن بازگشت سرمایه شان  نمی دانند که  محصولی که تولید می کنند، پس از عرضه با چه شرایطی از لحاظ خرید و قیمت مواد اولیه برای تولیدات دیگر مواجه خواهد شد.

شکریه اظهار داشت: اگر نرخ ارز افزایش می یابد، باید سرانه ملی  و  قدرت خرید مردم نیز افزایش یابد و در صورتی که افزایش نیابد تولیدات ما سنگین می شود.

وی با بیان اینکه این نوسانات موجب بروز مشکل در تمامی بخش ها شده است، افزود : چنانکه سرمایه گذاری در بخش صنوف کوچک و متوسط در این شرایط پر خطر شده است.

بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است./گیل و دیلم

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …