چاپ مطلب چاپ مطلب

شهادت تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد گیلان

همای گیلان:طاهره صیاد ناهد تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد گیلان که در جریان ترور همسر به درجه جانبازی نائل آمده بود به همسر شهیدش پیوست.

به نقل از ایرنا، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرانزلی شامگاه چهارشنبه هجدهم تیر با تایید این خبر در جمع خبرنگاران گفت: شهیده طاهره صیاد ناهد، همسر روحانی شهید مرتضی خدادادی، نخستین شهید ترور بندرانزلی بود که در جریان ترور همسرش به دست گروهک منافقین در سال ۱۳۶۰ به درجه جانبازی نائل آمده بود.

امیرنظری افزود: این شهیده مکرمه تنها جانباز ۷۰ درصد گیلان بود که پس از تحمل سال‌ها درد و رنج به کاروان شهدا پیوست.

وی یادآور شد: شهیده صیاد ناهد اواخر سال گذشته در بیمارستان بستری شد و بعد از مدتی دوباره به منزل بازگشت، اما از یک ماه قبل دوباره به دلیل عارضه سکته مغزی در یکی از بیمارستان‌های رشت بستری شد که غروب (چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹) به همسر شهیدش پیوست.

شهید مرتضی خدادادی همسر شهید صیاد ناهد در یازدهم شهریور سال ۱۳۶۰ با پرتاب نارنجک به منزلش از سوی منافقین کوردل، ترور شد و به شهادت رسید و بانو صیاد ناهد نیز در جریان این عملیات تروریستی از ناحیه دو پا مجروح و از جانبازان ۷۰ درصد کشور و تنها جانباز ۷۰ درصد گیلان بود.

 بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ۴۰۳ شهید دوران دفاع مقدس، ۱۳ شهید گمنام و دو شهید مدافع حرم در دل این شهر ساحلی آرمیده‌اند.

شهیده طاهره صیاد ناهید چهارصد و نوزدهمین شهید شهرستان بندرانزلی است.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …