چاپ مطلب چاپ مطلب

دلایل موفقیت شهردارجوان درتعامل و ارتباط فرا استانی/به قلم علی علیپور مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان:هیچ کس در ابتدای روی کار آمدن شورای پنچم لنگرود فکر نمی کردکه این شورادر انتخاب مهدی رجایی به نتیجه برسند اما این انتخاب انجام شد وهمه منتظربودندکه مهدی رجایی چه اقدام موثری برای شهرلنگرود انجام دهدوبا توجه به اینکه چندسالی بود شهرداری لنگرود ازثبات مدیریتی برخوردار نبودوطی این مدت دسخوش عزل ونصب شده بود.

شایداین سوال برای برخی پیش آمد که آیا بازهم مدیریت شهرداری با چالش اساسی موجه خواهدشد ؟اما وقتی زمان گذشت خیلی ها ازعملکرد این شهردارمتحیرشدندوشروع به تحسین نمودند.اولین عامل موفقیت مهدی رجایی رعایت ادب واحترام بودوهمواره در مقام مسئول سعی کرد به سوالات مردم ورسانه ها پاسخ دهدوتا جای ممکن نسبت به حل مشکلات مردمی گام بردارد.مهدی رجایی که به دنبال اثبات توانمندی خود بودمدیریت همراه با تعامل را برمدیریت انحصاری ترجیح داد .تعامل اوفقط درمحدوده شورای شهر خلاصه نشد بلکه از همان ابتدا داشتن ارتباط حسنه با مقامات شهرستانی _فرماندار،امام جمعه،نماینده مجلس شورای اسلامی ودادستانی )در دستور کار خود قرار داد و استفاده از همه ظرفیت های شهرستانی واستانی موجب گردید ازاو به عنوان یک شهردارموفق و مردمی نام برده شودوآینده مدیریتی خوبی برای خودترسیم نماید . نگاه دلسوزانه اوبه کارگران شهرداری وپرداخت حقوق ومزایا باعث گردیدتا مهدی رجایی در دل این قشرجا گیرد وآنها با تمام وجود برای او آرزوی سلامتی وموفقیت در کارداشته باشند و با جان و دل و احساس مسئولیت ، انجام وظیفه نمایند .همچنین عملکرد وی، طی سه سال مدیریت در شهرداری لنگرود، به گونه ای نبود که با شوراوارد چالش گردد ویا وقت وانرژی خود را صرف حواشی نماید.
پس با نگاه دقیق وژورنالیستی پی خواهیم بردتا اینجای کار، آنچه موجب خرسندی مردم وشورا گردیده ، اخلاق،تواضح وفروتنی مهدی رجایی است .اما از سوی دیگر، این شهردار جوان می دانست که پرداخت حقوق ومزایا وکارهای عمرانی هزینه براست واخلاق وادب ،به تنهایی ،پاسخگوی نیازهای مردم نیست . لذا تلاش نمود با توجه به اینکه ریاست ستاد دکتر روحانی را برعهده داشت از همه ارتباطات خود در جهت اخذ اعتبارات جامعه شهری بهره گیرد . لذا از این طریق توانست میلیاردها اعتباربرای شهرداری لنگرودکسب نماید. رجایی در جهت اخذ اعتبارات تنها به این امر بسنده نکرد .خوب است بدانید وی با آشتی دادن افراد متمول وبساز وبفروش ها با شهرداری ، سعی نمودبربسیاری از مشکلات خود فایق آید. به همین دلیل او موفق شد فقط در سال ۹۸بالغ بر ۱۰میلیارداعتبارت برای روکش آسفالت اخذ و به صورت عادلانه در بین محلات به انجام رساند .ضمن آنکه اخذ ۱۰ میلیارداعتبارروکش آسفالت برای دیگرنقاط فرسوده شهری دربرنامه کاری وی قرار دارد.
مهدی رجایی با علم و اطلاع از وضعیت شهری لنگرود درفصول بارندگی ، با لوله گذاری در اکثرنقاط شهرو هدایت آبهای سطحی ، تمام همت خود را صرف رفع این معضل نمود .به طوریکه فقط برای لوله‌گذاری خیابان امام (به طول۱۰۰۰ متر) با لوله ۱۵۰۰ سانتی متری این مشکل را برطرف کرد .
رجایی توانست با اجرای بزرگترین اتفاق عمرانی شهر لنگرود یعنی زیباسازی و بازآفرینی محوطه پل خشتی ( که سالها بعنوان پارکینگ استفاده می شد ) و لوله‌گذاری خیابان امام خمینی (ره) جهت هدایت آب‌های سطحی و بازسازی پارک آزادی ،کارنامه مهندسی شهری خودرا تکمیل وبا صرف اعتبار تقریبی ۶ میلیارد نسبت به ساخت آن اقدام نماید.
لازم به ذکر است رجایی خدمات دهی به کارکنان شهرداری را فقط در پرداخت حق وحقوق آنها خلاصه نکرد ه بلکه برخی از کارکنان شهرداری را که در سالهای قبل بازنشسته شده، اما همچنان مشغول بکار بودند ضمن پرداخت مطالبات آنها ،به افتخار بازنشستگی رساند.
مهمترین اقدام این شهردارجوان ،احداث کارخانه کمپوست می باشد که با پیشرفت ۷۰درصدی هم اکنون در آلمان لنگه اطاقور در حال ساخت می باشد ضمن آنکه دیگر پروژه کارخانه کمپوست این شهرداری با مهیا شدن ۱۰۰ درصدسوله هاوخریدتجهیزات آن درروستای ” مادیان گوابر” در حال اجراست که برای ساخت این پروژه ۱۵میلیارد اعتبار نیازاست.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …