چاپ مطلب چاپ مطلب

دهیار روستای امیر بکنده خشکبیجار: مرداب ۴۰۰هکتاری امیر بکنده بزرگترین مرداب در بخش خشکبیجار می باشد

 

اختصاصی همای گیلان:روستاها از قدیم الایام یکی ازمناطق پر جاذبه برای گردشگری است که با داشتن انواع محصولات کشاورزی و باغی وهمچنین وجودجنگل و مرتع ونیز مرداب زیبا ونوار ساحلی دل گردشگران زیادی رابه سمت خودسوق داده است. که در این حیث روستای امیر بکنده دهستان حاجی بکنده به دلیل همجواری با سواحل زیبای خزر و مرداب ۴۰۰هکتاری دیدگان زیادی رامسحورزیبایی خودنموده است.

بهزاد نوروزی یکی از جوانان خوشنام این روستا داری مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حسابداری ،دو دوره است که به عنوان دهیار ایفای نقش می نماید و برای خبرنگار ما از روستایش چنین می گوید؛
روستای ساحلی امیر بکنده شهرستان رشت بخش خشکبیجار دارای ۱۱۰خانوار و بالغ بر۳۰۰نفر جمعیت است .
این روستایی ازسمت شمال به ساحل(دوکیلومترنوارساحلی) ، ازسمت جنوب به مرداب یا همان سل ۴۰۰هکتاری ازضلع غرب به روستای چپرپرد و از ضلغ شرقی به روستای باغ امیر بکنده متصل می باشد.
دهیار امیر بکنده با اشاره به اینکه دو کیلومتر از روستا دارای نوار ساحلی است، افزود:طرح مروارید که زیر نظر فرمانداری رشت است، یکی از طرحهای زیبا می باشد که همه ساله گردشگران زیادی از این ساحل زیبا دیدن می کنند.
نوروزی در ادامه با اشاره به شغل مردم روستا افزود: از قدیم الایام در این مرداب« لی» برای ملزومات حصیر بافی و ازاب آن برای مشروب کردن بخش کشاورزی روستا استفاده می شد .
وی یادآور شد: صنعت ابریشم دراین روستارواج داشت که متاسفانه ازبین رفته است ضمن آنکه صید ماهی نیز از مشاغل این روستا محسوب می شدکه متاسفانه در حال حاضر بدلیل لایروبی و پیگیری، از بین رفته و استفاده ای نمی شود.
بهزاد نوروزی اذعان داشت:آسفالت داخل روستا بطول ۳ کیلومتر مربع، پیگیری و دریافت دو ترانس برق ۱۰۰ولتی جهت بهبود برق روستا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان،تعویض سیمهای برق از رشته ای به خود نگه دار، ایجاد راه و راهسازی مرداب و اتصال دوبخش در روستا بطول ۴۰۰متر،احداث راه ماشین رو و دسترسی به ساحل،بازگشایی و عقب نشینی دیواره های معابر عمومی داخل روستا بطول ۵۰۰ متر،احداث مدرسه ابتدایی سه کلاسه در روستا،احداث باشگاه ورزشی۱۳۵متری با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان، جابجایی و تعویض تیرهای فرسوده داخل حریم روستا، آبرسانی آب شرب تا ۷۰درصد برای روستا، پروژه گاز رسانی به روستا در سال۹۴، نصب دوربین مداربسته در محدوده و نقاط کور روستا جهت امنیت روستا از جمله اقدامات این دهیاری با کمک اعضای شورای روستا می باشد
خبرنگار عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …