چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت طب افروز نیکان: در حال حاضر با توجه به افزایش تقاضا، با مشکل کمبودمواداولیه برای تهیه ماسک مواجه ایم

اختصاصی همای گیلان:امروزه رعایت بهداشت فردی و عمومی یکی از دغدغه های جامعه کنونی است که چگونه با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوان بر بیماری غلبه کرد .

یکی از این بیماریها که دنیا با آن دست و پنجه نروم می کند، ویروس منحوس کروناست که نزدیک به هفت ماه است کل دنیا را درگیر کرده است. نه فقط مردم عادی مبتلابه این ویروس می شوند بلکه کادر درمانی هم امنیت جانی ندارندازسوی دیگروحوداین ویروس موجب ازهم پاشی اقتصاددنیا شده است .از این حیث سازمان بهداشت جهانی مدام به رعایت نکات بهداشتی و فردی و جلوگیری از تجمع و ضد عفونی کردن دست ها وزدن ماسک را الزامی دانست و تقریبا ثابت شد که رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تا حدود قابل قبولی از انتشار ویروس کرونا جلوگیری میکند.

به بهانه این موضوع که امروزه استفاده از ماسک در مکانهای عمومی و فضاهای بسته و ادارات و ارگانها ضروری است به سراغ شرکت طب افروزنیکان شهر صنعتی شفت رفتیم تا از نزدیک با مدیریت این شرکت آشنا شویم.
ناصر نظری مدیر عامل شرکت که متولد تهران و اصالت گیلانی دارددرمصاحبه باخبرنگارماگفت: با کمک پسر و عروسم، بخاطر اشتغالزایی و کار آفرینی حدود دوسال پیش در این شهرک کارخانه را اجاره کردیم تا خدمتی به مردم گیلان بنماییم.
نظری افزود: قبل ازشیوع ویروس کرونا ،محصول ما بیشتر در کلان شهرها خصوصا تهران به خاطر آلودگی هوا مردم را ملزم به استفاده از ماسک میکرد، اما تا وقتی که ویروس منحوس کرونا شروع شد مردم برای جلوگیری از شیوع و انتشار آن ترغیب به استفاده از ماسک شدند.
وی اظهارداشت: وقتی می بینم ۷۰تا ۸۰ درصد مردم از تولید ماسک ما استفاده می کنند خدا را شاکر می شوم که توانستیم گام کوچکی در این راه برداریم .
مدیر عامل شرکت طب افروز نیکان با اشاره به اینکه قبلا برند ما گل ماسک بود افزود: اوایل شیوع بیماری، شرکتهای دیگر از برند ما سوء استفاده کردند و همین عامل سبب شد که به نیک ماسک تغییر دهیم.
نظری در خصوص اینکه تمام دستگاههای ما تمام اتوماتیک است بیان داشت:در ایران چند نمونه از این دستگاههای تمام اتوماتیک وجود دارد که پارچه اسپاند باند، ملت بلون اول دستگاه تحویل و آخر دستگاه با کش بند تحویل میگیریم فقط نیروهای ما در بسته های ۵۰ تایی بسته بندی می کنند.
وی یاد اورشد:طبق رایزنی‌های که با استانداری داشتیم قرار شد که در بسته های۵ و ۳ عددی بسته بندی کنیم.
مدیر عامل شرکت طب افروز نیکان اذعان داشت: مجموعا ۱۲ پرسنل برای بسته بندی در این شرکت مشغول فعالیت هستند.
وی یادآور شد: قبل عید تولید روزانه ما به ۸۰ الی ۹۰ هزار بامیانگین ماهانه ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰ به دانشگاه علوم پزشکی و صنعت معدن استان تحویل میدادیم ، ولی به دلیل عدم مواد اولیه حجم مصرف زیاد شد و شرکتهای تولید کننده جوابگوی این همه تقاضا نشدند و با اینکه ازطریق دانشگاه علوم پزشکی و اداره صمت اقدام کردیم ولی هنوز به مواد اولیه دسترسی پیدا نکردیم به همین خاطر تولید روزانه را به ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار رساندیم تا شرکت به تعطیلی کشیده نشود.
نظری با اشاره به اینکه مسئولین ذیربط به جای تبلیغ به زدن ماسک مشکل مواداولیه راحل کنند افزود: متاسفانه در تامین مواد اولیه با مشکل اساسی روبرو هستیم و فشار روی تولید کننده است و دولت باید ناگزیر این فشار را بر تولید کننده پارچه کم کند تا بتوانیم از ظرفیت حداکثری شرکت استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر تامین مواد اولیه حل شود، مابقی مسائل حل خواهد شد گفت: دستگاهاباتولید شبانه روزی ،فرسوده می شوند
وی اضافه کرد: افزایش دلارمشکلات اساسی برای ماایجادکرده است زیرابا توجه به تورم دلار در بازار تهیه مواداولیه برای مامشکل شده است.

نظری در ادامه ضمن یادآوری با اشاره به دو کارخانه مهمی که در ایران مختص ماسک می باشداظهارداشت:ماسک از سه لایه تشکیل شده، دو لایه اسپان باند، ملت بلون، که لایه ملت بلون در دو کارخانه یکی بهبود یزد،ودیگری بافتینه ملایرتولیدمی شود که با توجه به هجمه ای که به آنها وارد شده نمی توانند نیازهای جامعه را جوابگو باشند و همین امر باعث شده تا شاهد کمبود ماسک در کشور باشیم.

خبرنگار: عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …