چاپ مطلب چاپ مطلب

ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع انتخاب شهردار رشت/ وقتی رشت مضحکه عام و خاص میشود…

ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع انتخاب شهردار رشت/رشت مضحکه خاص و عام

مردم رشت از دستگاه‌های نظارت بر عملکرد شورا، انتظار دارند نسبت به موضوع انتخاب شهردار رشت به جدیت ورود کنند و اجازه ندهند سرنوشت رشت، بیش از این به سمت ناکجاآباد هدایت شود.

ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع انتخاب شهردار رشت/رشت مضحکه خاص و عام

به گزارش همای گیلان – نقل از فارس رشت، شورای پنجم شهر رشت که در ابتدا با شعار انتخاب شهردار برای تمام عمر خدمتی شورا، فعالیتش را آغاز کرد درنهایت دومین شهردار منتخب خود را در ۲۴ شهریورماه سال جاری و پس برگزاری چندین جلسه طرح سؤال، استیضاح و برکنار کرد و سرپرستی شهرداری رشت را به ناصر عطایی یکی از مدیران شهرداری رشت سپرد.

انتخاب شهردار بومی برای رشت

احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در انتهای جلسه استیضاح شهردار رشت و پس از برکناری ناصر حاج محمدی گفته بود اعضای شورا به انتخاب شهردار متعهد، مدیر، بومی معتقد هستند و اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر پروسه انتخاب شهردار رشت به نتیجه برسد.

رشت مضحکه خاص و عام

اما گویا شورانشینان رشت عادت کرده‌اند که هر بار درروند انتخاب شهردار، به‌واسطه عملکرد ضعیفشان این شهر را مضحکه خاص و عام کنند و درنهایت نیز پس از گذشت چند ماه از مدت‌زمان انتخاب شهردار اظهار پشیمانی و ندامت و از شهروندان طلب بخشش کنند.

رشت یک سال بدون شهردار

شورای پنجم رشت پیش‌ازاین نیز به‌واسطه اختلافات پیدا و پنهانش، موجب شد که رشت بیش از یک سال شهردار نداشته باشد و به همین واسطه، عنوان شهر بی‌صاحب را کسب کند!

انتخاب شهردار جدید رشت

پس از استیضاح ناصر حاج محمدی و برکناری وی از جایگاه شهردار رشت، با اعلام موافقت اعضای شورای شهر رشت، قرار بود در یک‌صد و شصت و سومین جلسه شورا، شهردار جدید رشت انتخاب شود.

بررسی گزینه‌های تصدی جایگاه شهردار رشت

اما درنهایت شورانشینان اعلام کردند که به‌منظور بررسی گزینه‌های تصدی این جایگاه، موضوع انتخاب شهردار رشت را به جلسه بعد موکول می‌کنند.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، در این میان دو گزینه که یکی از آنان عضو فعلی شورای شهر رشت که پیش‌ازاین نیز سودای حضور در انتخابات مجلس را در سر می‌پروراند و گزینه دیگری فرماندار پیشین رشت، از شانس بیشتری برای تکیه زدن به جایگاه مدیریت شهری برخوردار بودند.

کمتر از یک سال از عمر فعالیتی شورا باقی‌مانده است

بالاخره پس از حرف‌وحدیث‌های فراوان، روز دوشنبه ۳۱ شهریور به‌منظور برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت توسط اعضای شورا در نظر گرفته شد و انتظار می‌رفت با توجه به اینکه کمتر از یک سال به پایان عمر فعالیتی شورا فرصت باقی است این مهم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

خلف وعده‌های شورانشینان تمامی ندارد

اما خلف وعده‌های شورانشینان تمامی ندارد و در دومین جلسه‌ای که به‌منظور انتخاب شهردار رشت برگزار شد به علت غیبت پنج عضو شورا، این جلسه رسمیت پیدا نکرد تا همچنان رشت بدون شهردار باقی بماند.

پنج عضو غائب شورا در جلسه انتخاب شهردار رشت

سید امیرحسین علوی، حجت جذب، بهراد ذاکری، فرهام زاهد و محمدحسن علیپور پنج عضو شورا بودند که در جلسه انتخاب شهردار رشت حضور پیدا نکردند.

دور باطل شورای پنجم رشت

با نگاهی گذرا به کارنامه عملکردی شورای پنجم رشت، به این نتیجه می‌رسیم که شورای پنجم طی مدت‌زمان فعالیتش مشغول دور باطل و بیهوده‌ای بود و برخلاف وعده‌های متعدد شورانشینان پیرامون استارت پروژه‌های بزرگ عمرانی در رشت، انتخاب شهردار برای تمام عمر فعالیتی شورا، اتحاد و همدلی میان شورانشینان، درنهایت هیچ عملکرد مؤثر و قابل دفاعی از این مجموعه مشاهده نشد.

رشت درگیر بازی‌های پیدا و پنهان شورانشینان

و حال نیز در ماه‌های منتهی به خاتمه دوره فعالیتی شورای رشت، این شهر همچنان بدون شهردار و درگیر بازی‌های پیدا و پنهان شورانشینان است.

احترام به رأی اکثریت شورا در انتخاب شهردار رشت

از اعضای شورا انتظار می‌رود که با احترام به رأی اکثریت شورانشینان، اجازه دهند موضوع انتخاب شهردار رشت روندی عادی و سریع را طی کند و بیش از این شهر و شهروندان را بازیچه منفعت‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها نکنند.

تمایل برخی از اعضای شورا برای تکیه زدن بر جایگاه‌های مدیریتی مختلف

مردم رشت از دستگاه‌های نظارت بر عملکرد شورا، انتظار دارند نسبت به موضوع انتخاب شهردار رشت به جدیت ورود کنند و اجازه ندهند سرنوشت رشت، به‌واسطه درگیری‌های درونی و تمایل برخی از اعضای شورا برای تکیه زدن به جایگاه‌های مدیریتی مختلف، بیش از این به سمت ناکجاآباد هدایت شود.

انتخاب شهردار رشت در روز چهارشنبه

بر اساس اعلام شورا، قرار است روز چهارشنبه هفته جاری، یک‌بار دیگر جلسه انتخاب شهردار رشت برگزار شود و امید است با ورود به‌موقع دستگاه‌های نظارتی به این موضوع، رشت بیش از این دستخوش خواسته‌های به‌ناحق شورانشینان نشود.

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه …