چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری دومین جلسه شورای اسلامی شهر لنگرود با فعالین فضای مجازی و اصحاب رسانه ✔️نصب المان، به عنوان نماد یک شهر تأثیر فراوانی در جذب توریسم و گردشگر دارد

اختصاصی همای گیلان:رئیس شورای شهر لنگرود دردومین جلسه فعالین فضای مجازی و اصحاب رسانه که روز سه شنبه ١۵ مهر ماه ٩٩ در سالن جلسات شورا برگزار شده بود گفت: این نشست درادامه جلسات ماهیانه با اصحاب رسانه در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات فعالین مجازی، است.

مهندس غلامرضا منصفی ضمن تشکراز حضوراصحاب رسانه و زحمات آنان و سپاسگزاری ازهمکاری شهردار لنگرود اظهار داشت: دراین دوره از شوراها باهمکاری شهردارمحترم و رسانه‌ها اخبار مربوط به مجوعه شهرداری، به صورت دقیق وکامل دراختیار افکار عمومی قرارگرفت وامیدوارم این همکاری خوب استمراریابد تا برکات خوبی برای شهروندان شریف لنگرود به همراه داشته باشد.

وی درپاسخ به سوالات برخی شهروندان درفضاهای مجازی که پروژه ها به کندی انجام می گیرد، افزود: کندی پروژه ها بدلیل اجرای کارهای فنی آن است و کیفیت بخشی به پروژه ها هم لازمه ی اجرا کار است درهرحال جهت انجام پروژه ها، بویژه پروژه میدان اصلی شهرکه در راستای پل خشتی وتنها یادگارو آثارتاریخی شهر لنگرود است، آن شاءا… سریعتر به ثمرخواهد رسید.

شهردار لنگرود هم که درجلسه حضور داشت با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی پل خشتی دراین روزها گفت: این پروژه قسمتی ازطرح جامع است که برای محوطه دورتا دور پل خشتی، قسمت قدیمی شهر، پیاده رو، مرکز خیابان ومیدان اصلی شهرمطالعه شده است.

رجایی افزود: شهرداری با سربندی محل اجرای پروژه تلاش می کند که پیمانکارحتی درروزهای بارندگی نیزکار را متوقف نکند اما تقاضای من این است کسبه ومردم عزیز صبوری، همراهی و همدلی بیشتری با پیمانکارداشته باشند و ازتردد درقسمت هایی که تازه پالت کاری شده خودداری کنند تا این پروژه زودتربه اتمام برسد.

 وی همچنین معظل سد معبر و وجود دست فروشان را از مشکلات مهم شهری عنوان نمود وافزود: این گروه مانع تردد عابران پیاده در پیادروها می شوند که باید مورد تدبیر اندیشیده شود چرا که شهرداری و شورای شهر به تنهایی از عهده این کار بر نمی آیدو باید ادارات مرتبط همانند فرمانداری، دادستانی، اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت و نیروی انتظامی به این موضوع ورود کنند و باهمراهی و هماهنگی یکدیگر به انجام وظایف محوله بپردازیم.

شهردار لنگرود درادامه به موضوع روشنایی بلوار شهید املاکی اشاره کرد وافزود: اگرچه این کار به عهده شهرداری نبود اما جهت رفاه حال شهروندان وبعنوان راه حل موقت کلیه تیربرق ها به جز دو مورد اصلاح و تعمیر شده است.

رجایی درادامه به تحول میدان شهیدنورانی با اجرای طرح زیباسازی و نصب المان جدید اشاره کردوافزود: نصب المان ها به عنوان نماد یک شهرتأثیر فراوانی درجذب توریسم وگردشگردارد.

شهردارلنگرود درباره طراحی اولیه وساخت این المان بزرگ نوری که یکی از زیباترین المان های استان محسوب می شود گفت: این آلمان توسط پیمانکار بنام کشورودرشهرمقدس مشهدساخته میشه، تاسه هفته دیگرآماده خواهدشد ودرکنارآن احداث المان میدان انقلاب نیزقدم بعدی ما است.

وی خاطرنشان کرد: هدف  شهرداری لنگرود استفاده ازطرح های جدیدتوسط کارشناسان و هنرمندان برجسته است تافضای شهری مناسب رابرای شهروندان ایجاد نمایدلذا ازتمامی کارشناسان گرافیک، هنرمندان ومهندسین درخواست میکنم که طرح ها و برنامه های جدیدخودرا درجهت بهبودفضاهای شهری ودرخور و شأن مردم لنگرودبه صورت مکتوب به واحد روابط عمومی شهرداری تحویل دهند.

سید مهدی رجایی درادامه اظهار داشت: پروژه ضلع مقابل پل خشتی همزمان با پروژه میدان شهر برابرطرحی که درابتدای دوره پنجم تصویب شده بود، فاز به فاز درحال انجام است که ۵٠درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دوماه آینده به اتمام می رسد.

مهندس رجایی درادامه دیوار سازی رودخانه به روال سال های گذشته دردباغ محله، اجرای عملیات درپروژه نشست زمین در خیابان شهید چمران را از دیگر پروژه های درحال انجام عنوان کرد واظهار داشت: خیابان شهید چمران سالیان سال بود که نشست می کرد وقبل نشست زمین، مشاور جهت طرح وپیمانکار جهت اجرای پروژه انتخاب شده بودوبا توجه به اتفاقی که افتادونشست زیاد شد نیازمند مطالعات جدی تر بودوکمک مشاوردر کنار مشاور قبلی گرفته شدوآزمایش ژئوتکنیک در عمق ١٨متری خاک انجام شده است و بزودی دلیل آن مشخص خواهدشد.

وی اضافه کرد: پیمانکار با توجه به دستورمشاورمصالح موردنیازاینکار را بصورت تقریبی اعلام کرده است ودراین راستا پیگیر مجوز های لازم هستیم که نیاز است ادارات صنعت ومعدن،محیط زیست، امور آب، دادستان محترم و فرمانداری همکاری کنند تا این مجوز سریعتر گرفته شود تا بتوانیم مصالح موردنیاز پروژه را تامین نمائیم. باتوجه به اینکه در حال حاضر هیچ معدن رودخانه ای وسنگ رودخانه ای که برای این پروژه مفید باشد درشهرستان لنگرودفعال نیست وحمل ونقل این مصالح از شهرستان های دور دست کار ما را به تعویق می اندازد تقاضا داریم تا در همین شهر یک رودخانه ای را جهت برداشت به شهرداری لنگرود مجوز بدهند تا این تقاضا با مجوز شورای ستاد بحران شهرستان وشخص فرماندار دستورش داده شده است و امیدواریم هرچه زودتر مصالح رو تامین کنیم

وی اذعان داشت: خرید لوازم دیگر مثل لوله واتصالات و کارهای دیگر در حال انجام است که بعد از نهایی شدن طرح، پیمانکار هرچه زودتر کار خودش را انجام دهد.

وی از اجرای مستمر آسفالت خیابانها و معابر بزرگ شهر با کمک ٣ اکیپ لکه گیری درشهرخبر داد وگفت: کارخانه کمپوست نیز تا بهار ١۴٠٠ افتتاح خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه به سوالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه، توسط شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود پاسخ داده شد.

خبرنگار: سید محمد صادق عابدینی گیلانی

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …