چاپ مطلب چاپ مطلب

آغاز مراسم تعزیه خوانی آخر ماه صفر در لنگرود

اختصاصی همای گیلان:مراسم تعزیه خوانی همزمان با دهه آخر ماه صفر و یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در صحن مسجد جمعه چالکیاسر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ما از لنگرود، این مراسم که به مناسبت اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ائمه معصومین و نیز رساندن مفهوم قیام عاشورا  و نشان دادن صحنه هایی از آن واقعه به صورت نمایشی، توسط گروه تعزیه سید الشهداء لنگرود و به تعزیه گردانی حاج علی مفتاح به اجرا در خواهدآمد.

این مراسم به همت هیئت امناء بقعه متبرکه آقا سید رضا و کانون فرهنگی باب الحوائج (ع) مسجد جمعه چالکیاسر با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی لنگرود ازروز پنج شنبه ١٧ مهرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز و تا چهارشنبه ٢٣ مهرماه ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان به تماشای این مراسم آئینی میتوانند همه روزه بعد از نماز مغرب و عشا در صحن مسجد جمعه چالکیاسر حضور داشته باشند.

گفتنی است در استان گیلان شهرهای لنگرود، رشت و صومعه سرا در حوزه تعزیه دارای قدمت بوده که محلات چالکیاسر، کاسه گر محله و بقعه متبرک آقا سید حسین شهرستان لنگرود با قدمت بالغ بر هفتادسال برگزاری تعزیه را هر ساله با استقبال شیفتگان حسینی برگزار می کردند.

عکس و ✍? سید صادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …