چاپ مطلب چاپ مطلب

در گردهمایی تخصصی انجام شد بررسی راه‌های تعامل رابطان طرح ملی «فهما» با کانون‌های مساجد

‍ گردهمایی رابطین فهمای شرق گیلان با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان عصر امروز (شنبه، ١٠ آبان ماه ٩٩) در لاهیجان، مسجد جامع دیزبن برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان ، حجت‌الاسلام محمد علی رضوانی نژاد طی گفتگویی با خبرنگار ما گفت: در راستای اعلام پایتخت فهما، پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، هرساله برنامه هایی که کانون های فرهنگی و هنری در سطح مساجد انجام می دهند احصا می کنند، توانمند ترین کانون ها و استان‌ها رو بعنوان پایتخت فهمای ایران معرفی می کنند.

وی افزود: سال گذشته فهمای ٩٨، استان قم بعنوان پایتخت فهما شد و استان گیلان به همراه ٨ استان، نامزد فهمای کشور قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه در سال جدید فهمای ٩٩ با عنوان ایران قوی شکل گرفته، شروع شده و برای ساماندهی کانون ها و تلاش کانون ها، هر ٢۵ کانون یک کانون پیش رو دارند که بعنوان رابط کانون که امر مشاوره برای بهتر فعالیت کردن و درج بهتر اطلاعات به سامانه بچه‌های مسجد را عهده دار هستند.

رضوانی نژاد در ادامه افزود: گردهمایی امروز، جلسه با رابطین کانون های شرق گیلان اعم از آستانه تا رودسر بوده، عزیزانی که عهده دار رابطی کانون های زیر مجموعه خود هستند در این جلسه شرکت کردنند و توضیحاتی که لازم بود خدمت بزرگواران ارائه شد که آن شاء الله مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: در استان گیلان ٩٣۴ کانون فرهنگی و هنری داریم که در ١۶ شهرستان مشغول به فعالیت هستند و در هر یک از شهرستان ها، کانون ها در قالب ٢٠ تا ٢۵ کانون، یک رابط و هر شهرستانی هم مجموعه ستاد مرکز یکی از کارشناسان ستاد بعنوان کارشناس میز شهرستان هستند که موضوعات مربوط به آن شهرستان رو از طریق رابطین و مستقیم با خود کانون‌ها حل و فصل می کنند.

یادآور می شود، هر کدام از کانون های فرهنگی هنری مساجد که به عنوان رابط فهما تعیین شده اند، به عنوان کانون معین برای ٢٠ تا ٢۵ کانون فرهنگی هنری، فعال باشند.

شایان ذکر است، محسن صالحی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنگرود، مهمان این گردهمایی بود که در انتهای این نشست آمادگی خود را با کانون های مساجد شرق گیلان اعلام داشت.

✍سید محمد صادق عابدینی/خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …