چاپ مطلب چاپ مطلب

“چوکا پیشتاز در عرصه کنترل و مبارزه با کرونا”

همای گیلان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا)، مهندس زمانی فرد مدیرعامل مجتمع عظیم صنعتی چوکا گفت : همزمان با شیوع ویروس کویید ۱۹ در اسفند ماه سال ۹۸، کمیته ای تحت عنوان ک کنترل و مبارزه با این ویروس تشکیل و مسئولیت سیاستگذاری و تصمیم گیری در جهت حفظ سلامت پرسنل را بر عهده گرفت که از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه می توان به کنترل سلامت همکاران و کلیه مراجعه کنندگان در ورودی ها، حذف اثر انگشت در تردد کارکنان، توزیع دستکش و ماسک، شناسایی فعالیتهای پر خطر، ضدعفونی کردن سرویس های حمل و نقل پرسنل، سمپاشی و گندزدایی اماکن و تجهیزات عمومی، عدم اجازه حضور پرسنلی که علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا دارند، توقف سرو غذا در رستوران، تهیه دستورالعمل شرایط اضطرار، اطلاع رسانی نحوه مقابله با این ویروس به طرق مختلف، شناسایی کارکنان دارای بیماری خاص و تدوین راهکار نحوه ادامه فعالیت آنها و … اشاره کرد.

وی افزود : اقدامات غربالگری پرسنل و مراجعین با تب‌سنج مادون قرمز توسط بهیار، صدور مرخصی بدون محاسبه در کارکرد و تا زمان بهبودی کامل برای کارکنانی که هرگونه علائمی از سرماخوردگی، آنفولانزا یا بیماری زمینه ای دارند، تهیه و توزیع لوازم بهداشتی در راستای پیشگیری در بین کارکنان (ژل ضدعفونی ، ماسک و …)، طبقه‌بندی و محدود کردن منطقه حضور ارباب رجوع بمنظور کاهش تماس افراد خارج از شرکت با کارکنان نیز انجام شده است.

مهندس زمانی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) با همکاری حوزه مقاومت بسیح کارگری شهرستان رضوانشهر اقدام به توزیع “بسته معیشتی” با رقم ۲۲۰ میلیون ریال در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از بحران کرونا در شهرستان رضوانشهر نمود.

همچنین سهراب رستم پور رئیس واحد HSEچوکا گفت :
با دستورات اکید و حمایت های مهندس زمانی فرد(مدیرعامل شرکت) و با پیاده سازی روش های آموزشی و کنترلی و همچنین رعایت اصول بهداشتی توسط پرسنل، شاهد کنترل کامل این ویروس در چوکا بوده ایم.
بر اساس این گزارش مجموع هزینه های ریالی صورت پذیرفته جهت مقابله با بیماری کرونا شامل پیشگیری از ابتلا و حمایت از کارکنان با توزیع انواع بسته های بهداشتی، ایمنی و حمایتی به بیش از ۳۰ میلیارد ریال رسیده است که البته مجموعه این اقدامات تا زمان غلبه بر این بیماری ادامه خواهد داشت.
همچنین علیرغم تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بیماری در روند تولید و عملکرد منابع انسانی، در این مجتمع نه تنها تعدیل نیرو صورت نگرفته بلکه رکورد رقم تولید در ۱۳ ماه گذشته نیز شکسته شده است.
لازم بذکر است شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) با داشتن بیش از ۷۰۰ پرسنل، تا به امروز هیچ مورد مبتلا به واسطه حضور در محل کار را نداشته است.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …