چاپ مطلب چاپ مطلب

پیام رئیس‌کل بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدّس به مناسبت هفته بسیج، بسیج همیشه در صحنه و مایه سربلندی و اقتدار ایران اسلامی بوده است

سرتیپ پاسدار دکتر محمدعلی حمیدی‌نصر، رئیس‌کل بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدّس و مدافعین حرم و امنیّت کشور در پیامی فرارسیدن هفته بسیج و نیز پنجم آذر، سالروز تاسیس این نهاد انقلابی را تبریک گفت.

همای گیلان به نقل از روابط عمومی بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدّس و مدافعین حرم و امنیّت کشور، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
“بسیج لشکر مخلص خداست”
“بسیج شجره طیّبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد”
امام راحل عظیم‌الشأن(ره)
این جمله ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، چه زیبا جایگاه و اهمیّت بسیج را به تصویر کشیده است. هفته بسیج یادآور از خودگذشتگی‌های فرزندان رشید ایران اسلامی است که در طول عمر باعزّت این نهاد مردمی، همواره در قامت تعهّد، اخلاص، ایمان و تخصّص ایفای نقش نموده‌اند.

بسیج همیشه در صحنه بوده است و در هر نقطه‌ای از میهن عزیزمان حضور یافته، در ادوار مختلف تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی، مایه سربلندی، سرافرازی و اقتدار کشور عزیز ایران اسلامی بوده و حماسه‌ها و افتخارات بی‌بدیل آفریده و در مواقع حساس، توانسته مظهر اتّحاد و انسجام ملّی بر سرزمین سبز و شکوفای میهن و آسمان نیلگون وطن، نقشی از عشق، شور و خلوص تنیده و اندیشه‌ای زلال از خدمت خالصانه و حضور عاشقانه را بر پهنه جغرافیای ایران جاری و ساری ساخته است.


بسیجیان جان‌برکف در کنار مردم، همراه مردم و مایه مباهات و افتخار نظام هستند. هرگز از یاد نبرده‌ایم در دوران نوپایی انقلاب شکوهمند اسلامی که میهن عزیزمان آماج حملات غرب و شرق قرار داشت و در هنگامه‌های سخت ۸ سال دفاع مقدّس، سلحشورانه از ایران اسلامی که با عاملیت شرمگینانه رژیم بعث عراق مورد تعرّض و دست‌درازی واقع گشت، جوانانی عاشق و دلباخته اهل‌بیت(ع) و پوینده و رهرو مکتب عاشورایی با امام خود بیعت و عهدی عاشقانه بسته، به چه‌سان عهد و پیمان خود را با خون پاک و مطهرشان امضاء کردند و بر آن صحه نهادند و لحظات نابی را در تاریخ این سرزمین ثبت نمودند.

خداوند سبحان را شاکریم که اندیشه متعالی تشکیل بسیج که توسط معمار کبیر انقلاب شکل گرفت و اینک این لشکر متعهّد و مخلص خدا که با گذشت سالهای ارزشمند و گرانبها پس از تاسیس، با تجربه‌اندوزی در مسیر خدمت، امروز نیز همانند روزهای حماسه‌آفرینی هشت سال دفاع مقدّس، این بار در میدان‌های نبرد فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و سایر حوزه‌ها در این مسیر با مشارکت فعّالانه در عرصه آبادانی این آب و خاک بصورت جهادی و ایثارگرانه، به اندیشه‌ای فراگیر و گسترده دفاع از کیان میهن عزیز اسلامی نقش آفرینی مشغول هستند.


پرواضح است نقش بسیج در کنار دیگر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیّتی و مجموعه دستگاههای خدمتگزار در رخدادهای مختلفی همچون محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی، کنگره عظیم اربعین، مساعدت در کمک‌رسانی به مردم در بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و امروز اهتمام جدّی در مبارزه‌ با کرونا حقیقتاً کم نظیر، بی بدیل و شایسته تقدیر است.

اینجانب بار دیگر ضمن تبریک فرارسیدن این هفته به همه بسیجیان جان برکف، به ویژه رزمندگان، جانبازان، آزادگان، جهادگران سنگرساز بی‌سنگر و خانواده معزّز شاهد که حقیقتاً در دوران دفاع مقدّس بسیجی‌وار با از خودگذشتگی‌ها و‌ شایستگی هرچه تمامتر مرزداری و مرزبانی ایران اسلامی در طول عمر باعزت این نهاد مردمی، همواره در قامت تعهّد، اخلاص، ایمان و تخصّص ایفای نقش نموده‌اند، از درگاه خداوند قادر و متعال برای میهن عزیزمان سربلندی و سرافرازی و برای آحاد مردم قدرشناس کشور و به ویژه بسیجیان گرانقدر، سلامتی، توفیق، صحّت و سربلندی مسئلت می‌نمایم.

سرتیپ پاسدار دکتر محمدعلی حمیدی‌نصر
رئیس‌کل بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدّس و مدافعین حرم و امنیّت کشور

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

.

..