چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم رشت در مجلس تأکید کرد:با غارتگران منابع طبیعی گیلان برخورد شود

همای گیلان :آقازاده با انتقاد از کم کاری مسئولان در رفع مشکلات روستائیان گفت: مسئولان فقط توان برخورد با مردم عادی جامعه را دارند و غارتگران به راحتی در حال غارت منابع طبیعی گیلان بوده و مسئولان دست روی دست گذاشته و هیچ کاری نمی‌کنند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روستائیان برای ساخت خانه در حیات منزل خود، گفت: اگر یک نفر بخواهد در باغ خود در قالب طرح هادی یک خانه بسازد باید کلی گرفتاری بکشد، مسئولان مربوطه به جای برخورد با دانه درشت‌ها با مردم ضعیف جامعه برخورد می‌کنند.
سیدعلی آقازاده در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به مشکلات طرح هادی برای روستائیان، اظهار کرد: طرح هادی به جای اینکه مشکل روستا را حل کند طرحی گمراه کننده شده و یک مانع برای روستائیان استان گیلان ایجاد کرده است.
وی با اشاره به ابهامات طرح هادی گفت: ویلاها و ساختمان‌های چند سقفه در زمین‌های زراعتی ساخته شده و کسی جلوی آن‌ها را نگرفته، متاسفانه این تغییر کاربری‌ها بدون هیچ ضابطه‌ای در حال انجام است.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روستائیان برای ساخت خانه در حیات منزل خود، تصریح کرد: اگر یک نفر بخواهد در باغ خود در قالب طرح هادی یک خانه بسازد باید کلی گرفتاری بکشد و مسئولان مربوطه نیز به جای برخورد با دانه درشت‌ها با مردم ضعیف جامعه برخورد می‌کنند.
آقازاده با انتقاد از کم کاری مسئولان در رفع مشکلات روستائیان، گفت: مسئولان فقط توان برخورد با مردم عادی جامعه را دارند و غارتگران به راحتی در حال غارت منابع طبیعی گیلان بوده و مسئولان دست روی دست گذاشته و هیچ کاری نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه قانون گذاران طرح هادی نیت خیر داشتند اما هدف آن‌ها محقق نشد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌های غیر منطقی باعث شده که جوانان از روستا مهاجرت کنند و آسیب‌های فراوانی نیز به جامعه وارد شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از اینکه در سایه غفلت مسئولان مراتع تبدیل به بیابان و جنگل‌ها تبدیل به مرتع شده است، گفت: سوءاستفاده گران در حال نابودی جنگل‌های گیلان هستند و مسئولان مربوطه صرفا تماشاچی شده‌اند.
آقازاده با اشاره به اینکه در مشکلات منابع طبیعی سازمان‌های دیگر هم نقش دارند، گفت: مشکلات منابع طبیعی مربوط به یک دولت نمی‌شود و همواره این مشکل وجود داشته است.
وی به هرج و مرج در حوزه ساخت ساز و شهرسازی گیلان اشاره کرد و افزود: وقتی قانون اجرایی نشود دیگر هیچ چیزی قابل کنترل نیست و به همین دلیل است که تاکید داریم کارها باید اصولی پیگیری شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اینبار بر سر حمله ایران

اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اینبار بر سر حمله ایران 🔹 منابع رسانه‌ای عبری …