چاپ مطلب چاپ مطلب

سخنرانی پر حرارت اوباما در مورد ایران

رئیس جمهوری سخنرانی پرحرارتی کرد با این مضمون که ما چگونه باید این فرصت را برباییم.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از سناتورهای دمکرات مجلس سنا خواست که تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند.

بر اساس گزارش رادیو فردا(Radio Farda) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوباما عصر چهارشنبه، ۲۵ دی نشستی با سناتورهای دمکرات در کاخ سفید داشته است که در جریان آن تاکید کرده باید به مذاکرات اتمی با تهران زمان داد و مانع پیچیده‌تر شدن ماجرا شد.

سناتور جف مرکلی که یکی از حاضران در این نشست بوده، به آسوشیتدپرس گفته است: «رئیس جمهوری سخنرانی پرحرارتی کرد با این مضمون که ما چگونه باید این فرصت را برباییم. اگر ایران در نهایت تمایلی به تصمیم‌گیری‌های لازم نداشته باشد، آن وقت او آماده امضای طرح تشدید تحریم‌هاست.»

مرکلی سپس اضافه می‌کند که اما باید تا شش ماه دست نگه داریم، یعنی پایان زمان توافق‌شده بر سر اجرای معاهده ژنو.

آسوشیتدپرس به نقل از دو سناتور می‌نویسد که به نظر می‌رسد دمکرات‌های حاضر در نشست روز چهارشنبه، درخواست اوباما را پذیرفته‌ باشند، حتی برخی از آنان که موضع سفت و سختی علیه ایران اتخاذ کرده‌اند و تاکنون مدافع طرح تشدید تحریم‌ها علیه آن بوده‌اند.

این طرح تنها به هشت رای موافق دیگر نیاز دارد تا به تصویب حداقل دو سوم نمایندگان سنا برسد. در این صورت باراک اوباما هم قادر به وتوی آن نخواهد بود.

About

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …