چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار رشت آخرین وضعیت پروژه های شهر را تشریح کرد

همای گیلان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سیدمحمد احمدی شهردار رشت امروز(چهارشنبه، ۱۷ دی) با حضور در شورای شهر رشت با ارائه گزارش عملکرد دو ماهه خود، در خصوص پروژه های عمرانی شهرداری توضیح داد.

وی با اشاره به رشد ۷۵ درصدی درآمد شهرداری رشت در ۲ ماه آبان وآذر گفت: با وجود تحقق درآمد ۱۱۳ میلیارد تومانی اما هنوز حدود ۶درصد از تحقق بودجه عقب هستیم.

شهردار رشت با اشاره به پروژه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی بعنوان یکی از پروژه‌های مهم شهر از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه طی ۲ ماه گذشته خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیازداریم.

وی ساماندهی لندفیل سراوان را از دیگر پروژه های مهم شهرداری دانست و گفت: برای لندفیل سراوان، مهمترین اقدام، اورهال کارخانه کود آلی است که در حال اجراست زیرا در حال حاضر روزانه ۲۰۰تن زباله در کارخانه کود آلی تبدیل می‌شود که باید این ظرفیت را افزایش دهیم.

احمدی با اشاره به نصب تجهیزات کارخانه زباله سوز از رایزنی برای جذب اعتبارات مورد نیاز در زمینه زباله سراوان در سطح ملی خبرداد.

وی در ادامه محوطه سازی تالاب عینک را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این پروژه ۳۰درصد پیشرفت دارد گفت: در حال انعقاد تفاهمنامه با شرکت آب منطقه ای هستیم تا بتوانیم پهنه ۲۲هکتاری تالاب را به مدت ۱۵ سال اجاره کنیم.

شهردار رشت همچنین از اتمام پروژه آرامگاه دکتر حشمت و محوطه سازی آرامگاه میرزاکوچک خان به عنوان مطالبه فرهنگی شهروندان خبر داد و بازگشایی بلوار ۸ دی در دهه فجر را یکی از پروژه های شهرداری برشمرد.

احمدی با اشاره به پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان که پروژه ای مهم در افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت به ۹ متر است بیان کرد: اجاره پارک به مدت ۱۵ سال دیگر تمدید خواهد شد تا با آماده سازی زیرساخت ها، حضور مردم به زودی در پارک لاکان محقق شود.

اتمام عملیات باقیمانده آبنمای موزیکال بوستان ملت تا پایان سال و راه اندازی آن، درخواست ۵ هزار تن قیر رایگان برای پروژه های بازآفرینی و ساماندهی مدیریت و کنترل پروژه های شهرداری به منظور شفاف سازی ظرف ۱۰ روز آینده از دیگر موضوعات مطرح شده توسط شهردار بود.

وی به تداوم رایزنی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای ساماندهی رودخانه های رشت اشاره کرد و از انعقاد قرارداد با قرارگاه جهت اجرای دو تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) و میدان نیروی دریایی با برآورد هزینه ۱۷۰ میلیاردی خبرداد.

وی در پایان تاکید کرد: پروژه های متعددی در شهرداری در حوزه های مختلف در دست اجرا است که همگی نیازمند پیگیری و توجه ویژه هستند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …