چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار رشت عنوان کرد: شهرداری برای آسفالت کوچه‌ها و معابر، محلات محروم را در اولویت قرار می‌دهد

همای گیلان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (پنج‌شنبه ۱۸ دی) در حاشیه بازدید از محله فخب و نشست صمیمی با اهالی آن در مسجد آقاسید خلیل برنامه شهرداری را ارائه خدمات کیفی و بدون تبعیض به تمام محلات اعلام کرد و اظهار داشت: شهرداری برای آسفالت کوچه‌ها و معابر سطح شهر، محلات محروم را در اولویت قرار می‌دهد.

شهردار رشت با بیان اینکه بسیاری از محلات رشت کم‌برخوردار هستند عنوان کرد: معضل فاضلاب، کمبود فضای سبز و آسفالت کوچه‌ها و معابر از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که در محلات کمتربرخوردار مشاهده می‌شود و مردم از آن گله‌مند هستند.

احمدی ایجاد فضای سبز در محلات کم‌برخورداری مانند فخب بر اساس طرح تفصیلی را هم از دیگر برنامه‌های شهرداری خواند و یادآور شد: محله فخب حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و وجود فضای سبز مناسب از جمله ضروریات این منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از نقدهای مطرح شده از سوی اهالی محله فخب نشان‌دهنده این است که شهرداری منطقه باید حضور پررنگ‌تری داشته باشد افزود: شهر رشت بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۶۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که میزان فعلی آن نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود بنابراین فرآیند اجرای خدمات شهری در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار رشت از تدوین یک برنامه مدون در خصوص آسفالت کوچه‌ها و معابر توسط شهرداری خبر داد و یادآور شد: برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار قصد داریم کارگروهی را تشکیل دهیم تا به موجب آن فرآیند انجام اقدامات هم تسریع شود.

احمدی با بیان اینکه شهرداری برای ترمیم آسفالت کوچه‌ها و معابر سطح شهر به ویژه محلات کم‌برخوردار پیگیری لازم را انجام داده و پس از دریافت قیر کار را آغاز می‌کند ابراز داشت: برای حل مشکل فاضلاب هم امیدواریم عزمی جدی در کل استان گیلان ایجاد شود از طرفی شهرداری هم در این میان با جدیت به تکالیف خود عمل می‌کند.

وی نبود مدیریت جامع یکپارچه شهری را از جمله دلایل کندی کار در برخی پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: امیدواریم با هماهنگی بین دستگاه‌ها، مدیران شهری هم بتوانند با اختیارات بیشتر و در زمان کوتاه‌تری خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهند.

شهردار رشت با بیان اینکه در جریان جلسه اخیرش با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مسأله آلودگی رودخانه‌هاو ضرورت ساماندهی آنان از سوی شهرداری باز هم مورد تاکید قرار گرفت افزود: بدون شک حل ریشه‌ای این مشکلات بدون ایجاد یک سیستم تصفیه فاضلاب امکان‌پذیر نیست.

وی طول دو رودخانه گوهررود و زرجوب را حدود ۳۲ کیلومتر اعلام کرد و با بیان اینکه برای ساماندهی ابتدا باید این دو رودخانه قطعه‌بندی شوند عنوان کرد: اعضای محترم شورای شهر برای رفع دغدغه مردم در این حوزه پیگیری‌های بسیار خوبی دارند و بی‌تردید بدون کمک و همراهی سه نماینده مردم رشت در مجلس کارها از سرعت لازم برخوردار نمی‌شوند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجموعه شهرداری این است که در کنار رعایت عدالت، خدمات کیفی هم بدون هیچ تبعیضی در اختیار شهروندان فهیم رشت قرار بگیرد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با مردم محله فخب، به مدیران واحدهای سیما و منظر و پسماند شهرداری رشت مأموریت داد تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی منطقه‌ای برای احداث پارک در این محله و حل مشکلات زباله آن اقدامات لازم را انجام دهند.

باکانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …