چاپ مطلب چاپ مطلب

چکیده ای از روش هیدرودرمی در علوم زیبایی: محدثه فلاحتکار/پرتو پزشک

اختصاصی همای گیلان:یک روش مشهور فیشال است که در سال ۱۹۶۰ توسط بیوشیمیست فرانسوی رنه گینو R’ene Guinot ابداع و به تدریج تکمیل گردید.هیدرودرمی یکی از روش های رطوبت رسانی عمقی به پوست است که با استفاده از جریان الکتریکی کار میکند،جریان الکتریکی با ولتاژ بین ۱۰ تا ۱۳ ولت از الکترود فعال خارج شده از بدن عبور می کند وارد الکترود غیر فعال یاpassive می‌گردد. هدف از کار با این دستگاه تشکیل یک مدار الکتریکی است که در آن دستگاه هیدرودرمی نقش مولد جریان را دارد و بدن انسان نقش مقاومت را دارد که در این مدار قرار می گیرد،وقتی جریانی الکتریکی در این مدار برقرار می شود کاتیون ها و آنیون هایی که در اثر تماس الکترود فعال با پوست تشکیل می شوند وارد عمق پوست می شوند.

پوست به دلیل قرار گرفتن نور آفتاب ،مواد آلاینده موجود در هوا، استرس های روزانه، استفاده بیش از حد مواد آرایشی،مستعد از دست دادن آب و خشکی می باشد،که در اثر این پدیده،پوست تکیده، پیر و بیمار به نظر خواهد رسید.
در این شیوه ژل آبرسان توسط دستگاه هیدرودرمی به سلول های خشکیده رسانده می شود و به علت رطوبت رسانی به سلولهای لایه شاخی،پوست شاداب تر می شود و چین و چروک های سطحی پوست برطرف می گردد و روشی بسیار موثر برای پیشگیری و درمان این عوارض می باشد.

✍محدثه فلاحتکار
پرتو پزشک
عضو آکادمی سلامت و زیبایی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
مدرس و کارشناس مراقبت از پوست و مو و تجهیزات زیبایی
مرکز ترمیم پوست و مو پرتو آرا

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …