چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر خواستار اصلاح ساختار شاخص های پروژه های عمرانی شهرستان در اعتبارات سال ۱۴۰۰ شد.

همای گیلان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، محود قاسمی روز پنجشنبه نهم بهمن ماه در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان با تاکید بر شعار سال جهش تولید و دغدغه هایی که در بحث اشتغال داریم گفت: نیاز است همه مدیران از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در راستای تولید و اشتغال پایدار حمایت کنند.

وی با اشاره به مشکلات در حوزه پروژ ه های عمرانی گفت: با توجه به اینکه پروژه سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی رضوانشهر یکی از خواسته های به حق مردم فرهنگ دوست این شهرستان می باشد و حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیاز است سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توجه ویژه ای در خصوص تامین اعتبار برای اتمام این پروژه داشته باشد.

قاسمی همچنین با اشاره به فرهنگ سرای پره سر که دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد و یکی از انتظارات مردم بخش پره سر نیز می باشد به منظور تسریع در کار خواستار تامین اعتبار لازم برای این پروژه فرهنگی شد.

رییس کمیته برنامه ریزی شهرستان در ادامه با اشاره به پروژه های عمران شهری خواستار تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه المان شهدای شهر پره سر و همچنین تایید برنامه راهبردی- عملیاتی شهر رضوانشهر در راستای توسعه شهری شد.

فرماندار رضوانشهر همچنین خواستار اصلاح ساختار شاخص های پروژه های عمرانی شهرستان در اعتبارات سال ۱۴۰۰ شد.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در جهت توسعه شهرستان ضمن نظارت و کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی ، نسبت به پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام و مبادله نامه ها اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: سازمان مدیریت در توزیع بودجه بر اساس قانون مصوب مجلس عمل میکند، اظهار داشت: قانون ملاک و معیار توزیع بودجه را مشخص کرده و سازمان‌های نظارتی بر روند آن نظارت می‌کنند.

دکتر محمد علی محمدی با بیان اینکه ملاک توزیع اعتبارات محرومیت و جمعیت در نظر گرفته شده است، گفت: ما از ابتدا به این موضوع نقد داشتیم و معتقدیم علاوه بر این معیارها، تراکم و وسعت نیز در توزیع اعتبارات باید لحاظ شود، که امیدواریم نمایندگان مجلس در تدوین قانون به آن توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات و موانع ما در توزیع اعتبارات، قانون موجود است، افزود: مشکل دیگر این است که بودجه‌ای که در استان توزیع می‌شود، تنها ۵ تا ۷ درصد کل بودجه توزیع شده را شامل می‌شود و مابقی اعتبارات توسط وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر اینکه برای مجتمع فرهنگی رضوانشهر تا سال گذشته حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص شده است، گفت: علاوه بر این، سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان هم از محل دیگری به این پروژه اختصاص داده شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ هم اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۹۰۰ میلیون تومان بوده که ۸۵۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده است و این نشان از درصد بسیار بالای تخصیصی اعتبار این پروژه دارد و امیدواریم راه و شهرسازی بر اساس قولی که داده بود، این پروژه را تمام کنند، جهت تسریع در کار و اتمام این پروژه جلسه مشترکی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى و راه و شهرسازى استان در هفته جارى در محل سازمان مدیریت استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نسبت به تهیه طرح مطالعاتى سایت قایقرانى رودسر به همراه دریافت مجوزهاى رسمى اقدام و به سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ارائه نمایند.

دکتر محمدی همچنین برای تکمیل المان شهدای شهر پره سر ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ادعای ما این است که حق هیچ شهرستانی را به نفع شهرستان دیگر تضییع نمی‌کنیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا تمام اعتبارات را بر اساس قانون و عدالت در بین شهرستان‌ها توزیع کنیم.

محمدی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به پیگیری پروژه های در دست اجرا و نیمه تمام اقدام نموده و گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه ها را به این سازمان اعلام نمایند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به اتفاق فرماندار رضوانشهر، نماینده حوزه انتخابیه، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از چندین پروژه در حال اجرای شهرستان از جمله سایت قایق رانی رودسر، سالن آمفی تئاتر رضوانشهر، ساختمان آتش نشانی شهرداری، اامان شهداء و فرهنگ سرای پره سر بازدید نمودند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …