چاپ مطلب چاپ مطلب

 فرماندار صومعه سرا؛ایجاد راه ارتباط آبی بین صومعه سرا و انزلی موجب رونق اقتصادی می شود

همای گیلان/فرماندار صومعه سرا گفت:احداث اسکله مسافری روستایی ضمن توسعه گردشگری تالاب و ارتباط آبی با انزلی موجب رونق اقتصاد روستاهای حاشیه تالاب این شهرستان می شود.


سید جلال سید محمدی عصر دوشنبه ۶ بهمن در جلسه کمیته برنامه ریزی که با حضور نماینده این شهرستان و رئیس سازمان برنامه وبودجه گیلان برگزارشد با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود ظرفیت عظیمی به نام تالاب متاسفانه مردم صومعه سرا تاکنون کمترین بهره را از آن برده، و در مقابل همه مشکلات تالاب از جمله مسایل زیست محیطی تا سیلابها و آبگرفتگیهای متعدد را به جان خریده و همه این آسیب‌ها نصیب روستاییان حاشیه تالاب می‌شود.

وی افزود: ایجاد راه ارتباطی آبی بین دو شهرستان صومعه سرا و بندر انزلی، ضمن اشتغال جوانان، می‌تواند معیشت مردم روستاهای سیاه درویشان، صوفیانده، خمسر، نرگستان، نوخاله، هندخاله، چمثقال و باقلاکش را تامین و اقتصاد این مناطق را متحول کند.

سید محمدی اضافه کرد: با ایجاد اسکله در حاشیه این روستاها ضمن استفاده مسافران از تالاب انزلی به عنوان یک ظرفیت گردشگری، اشتغال زیادی برای جوانان این مناطق نیز فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دراین راستا طی یکسال گذشته با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی‌ها در خصوص لایروبی رودخانه ها در محدوده این روستاها شرایط مطلوبی جهت اجرای این راه ارتباطی آبی بوجود آمده است.

سید محمدی گفت: با اقدامات خوبی که در حوزه لایروبی رودخانه‌های منتهی به تالاب در طی یک سال گذشته صورت گرفته، تردد قایق‌ها و برقراری خط ارتباط آبی بین انزلی و روستاهای حاشیه تالاب صومعه سرا را آسان ترکرده است.

وی یادآورشد: این اقدام دولت موجب شده تا علاوه بر فراهم شدن این ظرفیت، ۵ هزار خانوار حاشیه تالاب که طی سالیان متمادی در برابر هرگونه سیلاب آسیب‌پذیر بودند، اکنون با امنیت وآرامش خاطر به زندگی خود ادامه دهند.

سید محمدی افزود: تلاش می‌کنیم تالاب انزلی و زیباییهای منحصر بفرد آن را از زاویه دید صومعه سرا به گردشگران معرفی، و در این راستا با راه اندازی اسکله‌های مسافری در روستاهای حاشیه تالاب ضمن تقویت وتوسعه تالاب گردی و راه آبی ارتباطی بین دو شهرستان اقتصاد روستایی را نیز تقویت کنیم.

فرماندارصومعه سرا درادامه با اشاره به اینکه تمام تلاشمان این است که بر اساس برنامه تدوین شده اعتبارات شهرستان توزیع شود گفت: توجه وتمرکز اعتباراتی که امسال در بخش‌های استانی، نفت و گاز و…در کمیته برنامه ریزی تدوین شده، در حوزه کشاورزی و راه روستایی است.

سید محمدی با ابراز خرسندی از ارتقاء اعتبار شهرستان صومعه سرا به ۳۶ میلیارد تومان افزود: امیدواریم این رقم تخصیص یابد تا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: هم اکنون چند پروژه بزرگ ملی راهداری در محورهای فومن صومعه سرا پونل، ضیابر پیربازار و طاهرگوراب به ماسال در حال اجرا است.

سید محمدی هم افزایی، احساس مسئولیت، و اجرای مصوبات را در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت و برنامه‌های مصوب کمیته برنامه ریزی را مهم‌ترین شاخصه پیش برد اهداف نظام ودولت در شهرستان صومعه سرا برشمرد.

فرماندار صومعه سرا در پایان از زحمات دکتر دلخوش نماینده مردم این شهرستان در مجلس در راستای اجرایی کردن پروژه‌های ملی در حال اجرای این شهرستان تقدیر کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …