چاپ مطلب چاپ مطلب

پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان در دهه مبارک فجر افتتاح شد

همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر، پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

همای گیلان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، در مراسمی با حضور فرماندار، معاون عمرانی فرماندار، مسئولان شهرستان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان با رعایت پروتکل های بهداشتی پروژه های مدیریت شهری لاهیجان افتتاح شد.
یوسف قیامتیون شهردار لاهیجان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان در دهه فجر سال ۱۳۹۹ با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان و اعتبارات ملی افتتاح و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: این پروژه ها شامل ساماندهی بسترو حریم رودخانه لاهیجان( محدوده کوی فرهنگیان) با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و درآمدهای عمومی شهرداری که از این مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از سفر ریاست محترم جمهوری بوده و بازگشایی و تعریض خیابان پرستار به طول ۲۰۰ متر و عرض عقب نشینی ۵ متر با اعتباری بالغ  بر ۱۰  میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری می باشد.
شهردار لاهیجان اضافه کرد: پروژه ساماندهی بستر و حریم رودخانه لاهیجان( محدوده کوی فرهنگیان) شامل دیوار بتنی مسلح برای جلوگیری از واژگونی خانه ها به طول ۱۴۰ متر و ارتفاع ۵/۳ متر ، دیوار سنگ و ملات برای تثبیت دیواره به طول ۵۰ متر و ارتفاع ۵/۳ متر، ایجاد شیب پلکانی و کاشت درخت برای زیبا سازی منظر به طول ۱۷۰ متر و ارتفاع ۵/۳ ، اجرای دیواره گابیونی به طول ۱۶۰ متر و ارتفاع ۶ متر، اجرای دیواره بتنی به طول ۲۰ متر و ارتفاع ۴ متر ، لایروبی به طول ۵۵۰ مر و عمق ۲ متر برای اصلاح مسیر مذکور، حفاظت خشکه چینی برای تثبیت بستر به طول ۱۵ متر و پروژه تعریض خیابان پرستار شامل شامل تخریب دیوار قدیمی، احداث دیوار جدید، جابجایی تأسیسات بیمارستان ۲۲ آبان و اورژانس، تخریب پارکینگ اورژانس و احداث پارکینگ جدید، آسفالت به مساحت ۸۰۰ متر مربع، فرش بتن به مساحت ۵۰۰ متر مربع و جابجایی ۷ عدد تیر برق می باشد.

قیامتیون گفت: هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری لاهیجان، توسعه همه نقاط سطح شهر برای جلب رضایت شهروندان می باشد و جای دارد از حمایت فرماندار، امام جمعه، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی،اعضای شورای تأمین، معاونان فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و تلاش کارکنان شهرداری قدردانی نمایم.
وی در پایان از زحمات خبرنگاران و رسانه های گروهی برای انعکاس مثبت عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر قدردانی کرد.
جوادنجارتمیزکار رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این مراسم با قدردانی از حضور مسئولان و شهروندانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی در این آیین شرکت کردند، ضمن قدردانی از شهردار و مجموعه شهرداری که پیگیر این پروژه بودند، گفت: رمز موفقیت پیشرفت پروژه های شهری لاهیجان مدیون اتحاد و همدلی بین مسئولین بزرگوار شهر لاهیجان است که ما به جای دامن زدن به  اختلافات به خدمت به مردم می پردازیم.
وی گفت: بحث سلامت و حفاظت از جان مردم این منطقه یکی از دغدغه های مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در این چند سال اخیر بود.
وی با بیان اینکه مردم این منطقه به دلیل رانش رودخانه همواره نگران حفظ سلامت و جان خود بودند، افزود: با پیگیری های صورت گرفته این پروژه به موقع در حال انجام بوده و با ایجاد فضای سبز مناسب نیز بر جاذبه های این مسیر افزوده خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان در این مراسم از فرماندار و مسئولان شهرستان خواستار جلوگیری از ورود فاضلاب های خانگی به این رودخانه شد و اضافه کرد: اگر این پروژه انجام شود و جلوی ورود فاضلاب گرفته نشود و ساماندهی از سوی آب و فاضلاب انجام نشود، ما نمی توانیم به موفقیت صد در صدی این پروژه امیدوار باشیم.
یونس محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان هم در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر گفت: از اقدامات رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان برای پروژه های عمرانی شهری قدردانی می نمایم.
وی افزود: در دهه مبارک فجر امسال ۸۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در شهرستان لاهیجان افتتاح می شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …