چاپ مطلب چاپ مطلب

واکسیناسیون سگ های نگهداری شده در سامانکده شهرداری رشت

همای گیلان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت؛ صبح روز سه شنبه ۲۰ بهمن ماه واکسیناسیون هاری سگ های جمع آوری شده در سامانکده شهرداری انجام پذیرفت.

 بیماری هاری جز بیماری های مشترک بین انسان و دام هست که معمولا از طریق گزیده شدن توسط یک موجود هار انتقال می یابد. عامل اصلی این بیماری نوعی ویروسی به نام هاری می باشد که بیشتر موجودات خونگرم را مبتلا می کند. همچنین برای پیشگیری سگ های نگهداری شده، سالانه یک بار واکسیناسیون هاری انجام می گیرد، که این اقدام به همت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت و با مشارکت شبکه دامپزشکی و جمعی از خیرین حامی حیوانات به صورت رایگان در سامانکده حیوانات شهرداری رشت انجام گرفت.

 برای کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب با مشارکت سازمانهای مردم نهاد اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا با حذف روش های سنتی و غیر علمی، نسبت به زنده گیری و جمع آوری و انجام واکسیناسیون این حیوانات اقدام می شود.

بنابر این گزارش، با برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان مدیریت پسماند و حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری رشت، پس از جمع آوری سگ های بلاصاحب، بصورت مدون توسط متخصصان نسبت به انجام واکسیناسیون (تزریق آمپول ضد هاری)، عقیم سازی، انگل زدایی و پلاک کوبی بر روی گوش این حیوانات انجام می پذیرد.

گفتنی است؛ شهرداری رشت از سال گذشته از محل اعتبارات داخلی، مبادرت به ساخت محل نگهداری موقت سگ های بلاصاحب و قرنطینه کردن آنها نموده است و حیوانات منتقل شده به آن محل سگهایی هستند که به شدت بیمار بوده و از ناتوانی و یا معلولیت رنج می برند که پس از تماس های مکرر مردمی و با توجه به نگرانی های شهروندان، زنده گیری و به این مکان منتقل شده اند و اقدامات لازم در خصوص واکسیناسیون و نگهداری از این حیوانات انجام می گیرد.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه اقدام غیر متعارف در مورد سگهای بلاصاحب مراتب را با تماس با شماره تلفن ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند تا شهرداری اقدامات لازم جهت برخورد با متخلفین را در دستور کار خود قرار دهد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …