چاپ مطلب چاپ مطلب

? حاج سلیم محله در گذر زمان ( بخش پنجم ) ✍رضا بژکول پژوهشگر و روزنامه نگار

‍ ‍

اختصاصی همای گیلان»دوره ای روستای ما زمین فوتبالی با نام مسجد پوشان داشت. دورش درخت و باغ ، مزرعه بود .نوجوانان ، جوانان و بزرگان و پیشکسوتان محل دور هم جمع می شدند و فوتبال بازی می کردند، و یا فوتبال تماشا می کردند .

زمانی آن قدر بازیکن در محل و زمین مسجد پوشان بود که مجبور می شدیم برای جلوگیری از اختلاف بین بازیکنان ، چند تیم درست نماییم و گروهی باز کنیم .

زمین کوچک محل از نظر وسعت کوچک بود ، اما به اندازه یک دنیا خاطره در خودش جمع کرده است . فوتبال بازی می کردیم، می خندیدیم، شوخی می کردیم ، ادای استقلال و پرسپولیس را در می آوردیم ، کری ابی و قرمز را به رخ همدیگر می کشیدیم ، جالبتر اینکه گدشته دور کرهای ابی و قرمز روال داشت .

از طرفی هوای همدیگر را داشتیم ، دعوا میکردیم اما کینه نداشتیم . کجا رفت ان شور و شادی ها و دور همی های فوتبالی ؟

به عکس ? زیر اندکی با دقت نگاه کنید ، دوستی و رفاقت در آن موج می زند. دست ها روی شانه همدیگر،و رفاقت گویای یکی از آن روزهای زیبا است .

لطفا به چهره خندان زنده یاد حسن ابراهیمی (روحش شاد ) جوان درسخوان و جویای نام که اینده درخشانی داشت کمی با تعمق نگاه کنید.

چه بودیم ؟ و چرا امروز از هم دوریم؟ و چرا دیگه آن شور و علاقه فوتبالی و ورزش در محل دیده نمی شود ؟

حالا که همه درگیر زندگی و مشکلات اقتصادی هستند ایا بهتر نیست انانی که در محل و یا شهر هستند گاه گاه دورهمی فوتبالی داشته باشند و عکس های آن را در کانال محل ما به اشتراک بگذارند تا یادی کنیم از همه فوتبالیست های محل و فوتبال دوست ها پیشکسوت و بزرگان .

ایا نمی شود حالا که مدرسه محل تعطیل شده . شورای محترم و یا بزرگان محل تدبیری بیاندیشند و با آموزش و پرورش رودبنه صحبت کنند و از حیاط مدرسه برای والیبال و یا بازی گل کوچک راه بیاندازند ؟

تا هم بزرگان محل وقتشان را در حیاط محل دور همی سپری کنند و هم بچه محل های فوتبالیست حاضر در محل و شهر ، در تعطیلات دوباره دور هم جمع شوند و شادی ، سلامتی روحی و روانی را دوباره احیا کنند ؟

دوستان و بچه محل های عزیز ، چرا دیگر دور همی ورزشی نداریم ؟ مشکل از ماست ؟ یا مشکلات زندگی و اقتصادی سد راه ما هست ؟

هر چه هست می شود آن را دوباره احیا کرد.

فقط باید کمی اختلافات شخصی را کنار بگذاریم و اینده زیبایی را بسازیم.

فوتبال و والیبال زمینه ای است تا بار دیگر در روزهای تعطیل دور هم جمع شویم و هوای همدیگر را بپرسیم و دوستی های گذشته را زنده نماییم .

لطفا دریغ نکنید .

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …