چاپ مطلب چاپ مطلب

آمادگی ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ماسال برای مقابله با بحران احتمالی برف

فرماندار ماسال با اشاره به پیش بینی بارش شدید برف و طوفان در روزهای آتی هفته ی جاری،‌از آماده باش همه ی ادارات عضو این ستاد خبر داد.

همای گیلان/مهندس پورحضرت عصر  سه شنبه ۵ اسفند ماه در جلسه ی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ماسال با بیان اینکه پیش بینی های هواشناسی، از بارش برفی سنگین تر نسبت به هفته های قبل حکایت دارد، افزود: پس از برف شاهد کاهش شدید دما و یخبندان شدید خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم جهت حفظ آمادگی مقابله با بحران برف، خاطرنشان کرد: در صورتی که اطلاع رسانی مناسب از طریق ابزارهای رسانه ای ازقبل انجام پذیرد، می توان از ظرفیت بالای مردم جهت مقابله با این بحران به خوبی بهره گرفت.

فرماندار ماسال بر لزوم آماده باش همه ی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، در روزهای پایانی هفته ی جاری تاکید کرد و افزود: همه ی رؤسای ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان علاوه بر تهیه ی لیست کشیک اداره خویش، باید در هنگام بروز بحران در سطح شهرستان حضور داشته باشند و تدابیر لازم را جهت مقابله با مشکلات احتمالی اتخاذ نمایند.

مهندس پورحضرت آمادگی کامل نانوایی های دوگانه سوز و تامین ارزاق ضروری مردم از سوی اداره ی صنعت، معدن و تجارت را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: جایگاه داران توزیع بنزین و گازوئیل نسبت به تهیه و تامین فرآورده های نفتی خود در اسرع وقت اقدام نمایند

وی با بیان اینکه اولویت اول ستاد در هنگام بارش برف، باز بودن مسیرهای اصلی شهری و روستایی و راه های مناطق مسکونی پر جمعیت است، گفت: باز نمودن مسیرهای فرعی شهرستان در اولویت برنامه های این ستاد قرار خواهد داشت.

فرماندار شهرستان ماسال، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی همچون بسیج ، سپاه، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد و نیروی انتظامی به هنگام بروز بحران، خاطرنشان کرد: جهت مقابله و مدیریت صحیح بحران باید از همه ی ظرفیت ها و امکانات  شهرستانی و استانی از قبیل تراکتورهای کشاورزی، امکانات بخش خصوصی و امکانات استانی بهره گرفته شود.
مهندس پورحضرت برلزوم بهره گیری از ظرفیت های محلی وآماده باش کامل دهیاران به عنوان مدیران بحران روستا تاکید کرد و از بخشداران خواست در این زمینه هماهنگی های لازم را انجام دهند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …