چاپ مطلب چاپ مطلب

آیا استقلال با فرهاد شیرین می شود؟!/کوه مشکلات با فرهاد/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان/تیم فوتبال استقلال در این چندسالی اخیر با مشکلات مختلفی دست وپنچه نرم می کند و تقریبا هیچ‌گاه نیز نتوانسته براین مشکلات فائق شود. به‌طوریکه این مشکلات عدیده امروز مانند کوهی بر سر مسئولان این تیم آوار شده است. و اینکه آیا این فرهادکوه کن میتواند براین مشکلات پیروز شود یا خیر پاسخی است که زمان به آن پاسخ خواهد داد.
البته باید گفت معضلات استقلال تنها در حیطه مدیریت نیست و این یک بحث قدیمی است که سالها از آن بسیار گفته شده است. دلایلی چون مشکلات فنی، نگرش بازیکنان به مادیات، رخت بربستن تعصب ونبود کاپیتان درحدنام استقلال، روزهای خوب تیم رقیب دیرینه، عدم آمادگی روحی بازیکنان استقلال وقهر آنان سبب شده تا این تیم در پایین‌ترین بازده و راندمان کاری قرار گیرد.
اکنون سخت می توان گفت مربی جوان وشماره ۷محبوب استقلالی ها که البته پیشتر در زمان مربی‌گری خود نشان داده که بارفنی قابل قبولی درمربی گری دارد و صد البته در قهر کردن نیز دست کمی از بازیکنان خود ندارد. میتواند این مسئولیت را بر عهده گیرد.
سفارش ما بعنوان یک مخاطب عام به فرهاد مجیدی این است که اگر میخواهدبه سرنوشت محمودفکری گرفتارنشود؛خیلی زود و قبل ازپرداختن به موضوعات فنی باید ابتدا بازیکنان را ازحیث روانی آماده‌سازی کند و با اعضای خاطی برخورد نماید‌‌. لازم است فرهاد کوه‌کن استقلال، دراولین نشست به کاپیتان خودبفهماند درکدام تیم بازی می کند وچه مسئولیت بزرگی دارد. برخوردی که محمودفکری بنابه هردلیلی با این بازیکن نکرد واین اپدمی قهر منجر به ناراحتی قائدی فنی‌ترین و بااخلاق ترین بازیکن استقلال گردید وجسارتی پیداکردتا حدی که یازده روز ازتمرینات استقلال دوربماند که این یعنی عقب‌ ماندگی کل تیم از پتانسیل مطلوب.
البته نباید همه تقصیرات را هم به گردن فکری انداخت که باید تیم مدیریت استقلال هم، در این راستا زیر ذره‌بین قرار داد‌.بی شک اگرمدیریت کلاه خودرا قاضی می کردکه درقبال باریکنان بی کیفیت استقلال حق مهدی قائدی بیس از۷۰۰میلیون تومان است آن وقت
مهدی قایدی به پیروی ازکاپیتان خودزبان به اعتراض نمی گشود
باید گفت حلقه مفقوده دیگری که بین بازیکنان استقلال دیده می شود، عدم روحیه جنگندگی بین بازیکنان است.
این مهم نیز باید دربازی با فولاد در دستورکارفرهادمجیدی قرارگیرد.
متاسفانه مشکلات استقلال تنهادراین حوزه نیست بلکه سیاست بسیار متغیر ومتزلزل مدیریت استقلال نیز موضوع دیگری است که درسال گذشته دربازی فینال جام حذفی با همراهی فرهادمجیدی گریبان این باشگاه را گرفت وجام قهرمانی را تقدیم تیم تراکتورسازی تبریزنمود.
بطوریکه محمودفکری هم ازبی‌برنامگی مدیران استقلال بی‌بهره نماندومبحث قراردادهای غیراصولی مدیریت گذشته، وی را واردچالشهای اساسی نمودو یک روزفرشیداسماعیلی ویک روزهم محمددانشگر ودیگر روز هم وریاغفوری کاپیتان تیم ونهایتا مهدی قایدی راوارد این چرخه‌ی عبث نمود‌ و باعث بهم خوردن تمرکز محمودفکری گردید.
از دیگر چالشهای پیش روی فرهادمجیدی، بالارفتن سطح توقع هواداران است که به دلیل دورشدن چندین ساله این تیم ازمسیر قهرمانی خشمگینند.
دیدیم تیم استقلال با محمودفکری با اینکه تا یک بازی مانده به پایان فصل مقام اول داشت و نتایج کسب شده استقلال(به غیرازدوره استراماچونی) طی چندسال اخیربی نظیربوداما بازی نه چندان دلچسب استقلال هواداران را راضی نکرد وهواداران با وجود صدرنشینی استقلال انتقادهای تندی ازتیم محمودفکری داشتند.البته بازی نه چندان دلچسب تیم فکری مزیدبرعلت این انتقادهابود
و در نهایت نیز باعث برکناری وی شدند.
حالا این فرهاد مجیدی است که بایدتیم راازحیث روانی آماده نماید و هم‌کاپیتان خودراکنترل کندتا موجب ایجادحاشیه برای تیم نشود، وهم مشکلات فنی تیم راحل نمایدودرنهایت بتواندموجب رضایت هواداران شود.

با کانال همای خبرهمراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …