چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر گفت: مکلف به فراهم سازی فضای سالم برگزاری انتخابات هستیم

همای گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، محمود قاسمی روز شنبه در جلسه شورای اداری و آئین معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری این شهرستان با اشاره به موضوع انتخابات، به دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راستا اشاره و خاطرنشان کرد : طبق دستور و فرمایشات معظم له که تاکید بر اولویت مشارکت در انتخابات داشته و اهمیت راهی که ملت ایران تا امروز طی کرده بسیار بالاست. امروز حاکم بر سرنوشت مردم ایران خود مردم هستند. مردم هستند که انتخاب می‌کنند. مخالفین جمهوری اسلامی البته نمی‌خواهند جمهوری اسلامی از این فرصت استفاده کند. این یک امکان برای ملت است. یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است، وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور انقلابی خود را نشان دهند موجب امنیت و پس زدن دشمن می‌شود و طمع کشور را کم می‌کند.

وی اضافه کرد: علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب اصلح و شخصیت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است،  لذا همه ما مکلف به فراهم سازی فضای سالم و زمینه حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات هستیم.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری در انتخابات نیز  گفت: نقش و اهمیت حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات در تقویت جایگاه کشور در عرصه بین المللی مهم است،  ما دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، باشکوه و توام با اخلاق و رقابت در کشور هستیم و خواهان انتخاباتی همانند برخی کشورها که با بداخلاقی و تخریب مواجه بود، نیستیم.

وی تصریح کرد: عده ای تلاش دارند حقایق را معکوس جلوه دهند و فکر می کنند با وارونه کردن حقایق به دولت ضربه می زنند، اما این اقدام، مردم را مایوس و ناامید می کند که ضربه به نظام، کشور و ملت است.

قاسمی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو، آنچه مهم است حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و تشویق همگان به رای دادن است، گفت: انتخابات کلید جمهوریت و مردم سالاری و از مبانی مشروعیت است و جمهوری اسلامی ایران متکی به رای مردم و انتخابات است و اهداف بلند ملت و کشور از این طریق محقق می شود.

فرماندار رضوانشهر گفت: به استناد ماده ۱۱ قانون انتخابات ، کلیه سازمانها، ادارات و نهادهای قانونی و موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها و موسسات عمومی موظف اند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر، امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند.

وی افزود: هرگونه تخریب و سیاه نمایی عملکرد دولت، نوعی همکاری و همراهی با دشمن تلقی می شود و این موضوعات هیچ ارتباطی با نقد ندارد.

 قاسمی همچنین با اشاره به ایام پایانی سال و لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا گفت: هم اکنون در روزهای پایانی سال جهش تولید هستیم و با توجه به رنگ بندی های موجود که در وضعیت زرد ناپایدار هستیم، هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در این راستا، موجب تغییر در این رنگ بندی و مواجه شدن با خطر را در پی خواهد داشت.

 فرماندار رضوانشهر بیان کرد: در روزهای پایانی سال باید بازار و فروشگاه ها را کنترل کنیم تا شاهد شلوغی و ازدحام مردم در این مکان ها نباشیم و برای تأمین ارزاق عمومی تلاش کنیم.

 وی در ادامه به موضوع سرمایه گذاری و اهمیت ایجاد شغل نیز اشاره و تصریح کرد: از سرمایه گذاری در زمینه طرح های تولیدی و اشتغالزایی در این شهرستان استقبال می کنیم و در این راستا همه دستگاه های دولتی مکلف به همکاری با سرمایه گذاران  هستند.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به  موضوع کشاورزی و زراعت گفت: در آستانه سال زراعی جدید هستیم، ادارات جهاد کشاورزی و منابع آب در این شهرستان باید تلاش کنند تا مشکلات مردم و کشاورزان برطرف شود و آمار های ارائه شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی در این شهرستان برای ما قانع کننده نیست.

قاسمی همچنین ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به متقاضیان در اسرع و قت توسط مدیران، خواستار پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام  و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز  در این شهرستان شد.

 همچنین مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان نیز در این نشست گفت: صیانت از حقوق شهروندی موجب افزایش امید به آینده و اعتماد سازی در جامعه  خواهد شد.

 مجید هاشم پور افزود: در آستانه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ هستیم که استان گیلان علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورا های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه را نیز در دستور کار دارد.

 وی با اشاره به تأثیرات حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: تأثیرات بین المللی انتخابات با مشارکت بالا را در ماه های آتی آن شاهد خواهیم بود که این امر موجب تقویت و پایداری نظام

اسلامی خواهد بود.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با اشاره به اصل بی طرفی و رعایت حقوق انتخاب کنندگان و نامزد های انتخاباتی گفت: رعایت مر قانون و بی طرفی مجریان انتخابات، موجب تضمین سلامت آن خواهد بود و تأمین امنیت انتخابات نیز از دیگر مولفه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 همچنین در این نشست، مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه کاری این مدیریت گفت: تا کنون حدود ۵۰ درصد از شالیزار های این شهرستان شخم اول و زمستانه خورده اند.

 فرامرز آصفی افزود: در زمینه تأمین بذر اصلاح شده و بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی، ۷۵ تن بذر گواهی شده برنج از طریق عاملان توزیع، بین کشاورزان توزیع شده است.

 وی بیان کرد: از مجموع بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت برنج در این شهرستان، تا کنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بیمه حوادث کشاورزی شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال این آمار افزایش یابد.

 وی همچنین گفت: تا کنون ۶۰۰ تن، انواع کود شیمیایی و یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل و همچنین ۲۴۰ هزار لیتر نفت سفید بین کشاورزان مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر توزیع شده است.

 همچنین در این نشست، رئیس اداره منابع آب رضوانشهر، بندر انزلی و ماسال گفت: از مجموع ۱۰ هزار هکتار شالیزار های رضوانشهر، فقط ۲۰ درصد از آب شبکه ای منتهی از سد منجیل تغذیه و بقیه آن از طریق سردهنه های سنتی منتهی از رودخانه های این شهرستان آب دهی می شود.

 بهرام بهرام پور افزود: رضوانشهر و پره سر دارای ۴۴ سردهنه می باشد که برای ترمیم و بازسازی این میزان سردهنه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شد که تا کنون ۳۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

 وی بیان کرد: از مجموع ۴۴ سردهنه کشاورزی در این شهرستان، تاکنون فقط ۹ سردهنه ترمیم و بازسازی شده است و ۱۷ حلقه از چاه های آب نیز با مشکل مواجه هستند که ۵ مورد از این میزان بدلیل سرقت رفتن لوازم و تأسیسات مربوطه بلا استفاده می باشند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) رضوانشهر نیز به ارائه گزاری از عملکرد کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری پرداختند.

 در پایان جلسه شورای اداری رضوانشهر، محمد ابرو فراخ بعنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار این شهرستان معرفی شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …