چاپ مطلب چاپ مطلب

تکلیف سفرهای نوروزی روشن شد/ سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و به بقیه شهرها آزاد است

وزیر کشور در پایان سفر خود به قم به سوال خبرنگاران درباره چگونگی شرایط سفر‌های نوروزی پاسخ داد.

همای گیلان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شامگاه پنجشنبه در پایان سفر خود به قم در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی شرایط سفر‌های نوروزی در شرایط کرونایی اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه مصوبه دارد و ما نیز تابع آن هستیم.

او افزود: در این ستاد مقرر شده شهر‌هایی که رنگ بندی کرونایی آن ها قرمز و نارنجی است سفر کردن به آن‌ها ممنوع  ولی سفر به بقیه شهرستان‌ها و شهر‌های کشور آزاد است.

رحمانی فضلی بابیان این‌که شیوه نامه های بهداشتی در ایام نوروز تشدید می‌شوند ،گفت: برپایی چادر‌های مسافرتی در بوستان‌ها و کنار خیابان و استفاده از مدارس و خانه‌های شخصی که مورد اطمینان نیست برای اسکان در ایام نوروز ممنوع است.

او تاکید کرد: مردم قبل از رفتن به هتل و رستوران جهت اطمینان بیشتر از بهداشتی بودن این مراکز با وزارت میراث فرهنگی هماهنگ کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به ارائه دستورالعمل‌های لازم برای اتوبوس ها، قطار‌ها و هواپیما‌ها تصریح کرد: محور سلامت و صحت مردم، خود مردم هستند و آن چه که وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی است مهیا کردن امکاناتی مانند پزشک، دارو و تخت و همچنین ارائه تذکر‌ها و توصیه‌های لازم است.

وزیر کشور تاکید کرد: نیت و رویکرد ما این نیست که در خصوص مردمی که یک سال در سختی هستند از روش‌های جرمی و برخورد‌های قانونی استفاده کنیم، ولی به رغم همه خویشتنداری‌ها در برخی موارد مجبور می‌شویم با متخلفان و عده معدودی که در رابطه با سلامت عموم مردم تخلف می‌کنند برخورد کنیم.

او کرونا را یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مسئولان خواند و افزود: روند درمان، پیشگیری و مقابله با این بیماری با همکاری که بین وزارت بهداشت، استانداری ها، هلال احمر و بسیج و به ویژه با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی، یک روند بسیار خوبی است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به وضعیت کرونا در قم گفت: امروز که به حرم حضرت معصومه (س)  مشرف شدم، دیدم که فضای بسیار خوبی است و دستورالعمل ‌ها کاملا رعایت می‌شود برای همین روند بیماری در قم نیز یک روند قابل قبول و خوبی است.

او افزود: برای ما مبتلا شدن حتی یک نفر هم جای دغدغه و نگرانی دارد ،امیدوارم مردم با همین قوت و شدت مسائل بهداشتی را رعایت و به دستور‌ها نیز توجه کنند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار خود با مراجع و علما گفت: در این دیدار‌ها توصیه‌هایی در رابطه با مشکل‌های معیشتی و تامین کالا‌های شب عید مردم بیان شد و نگرانی‌هایی که منتقل شده را در دولت مطرح خواهم کرد.

او همچنین با اشاره به بازدید و همچنین افتتاح چند طرح عمرانی در قم تصریح کرد: در مجموع فضای قم فضای بسیار مثبتی است و وحدت بین مسئولان بسیار بالاست و همه با انگیزه کار می‌کنند، قرار شد برخی از مشکلات را پیگیری کنیم تا به موقع حل شود.

وزیر کشور با اشاره به بازدید خود از فرمانداری قم و محل ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بیان کرد: تا زمان بازدید حدود ۳۴ تَن ثبت نام کرده بودند و هیات اجرایی هم تشکیل شده امیدوارم مردم در بحث مقدمات انتخابات و مشارکت نقش بسیار فعالی را ایفا کنند و بار دیگر شاهد حضورشان در صحنه باشیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …