چاپ مطلب چاپ مطلب

آقازاده خبر داد؛ کارخانه پوشش رفع تصرف شد/ درباره کارخانه دخانیات اعلام خطر می کنم

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری بسیار خوب و دخالت مؤثر تیم جدید قوه قضاییه و حمایت‌های رئیس این قوه گفت: ملک و املاکی که بیش از بیست سال تحت تصرف بخش نااهل خصوصی بود به نفع دولت برگشت داده شد و باقدرت و قوت احیای دوباره کارخانه پوشش در دستور کار قرار گرفت.

همای گیلان/ سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان نظیر کشاورزی و صنعت اظهار کرد: کشاورزی گیلان به دلیل سازوکارهای لازم برای بهره‌برداری از فرصت‌ها باید بیش از این موردتوجه قرار می‌گرفت تا زمینه اشتغال و درآمد پایدار را برای مردم این استان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اولویت‌های در نظر گرفته‌شده برای گیلان ازجمله کشاورزی و صنعت گفت: سازوکار لازم برای بهره‌برداری از فرصت‌ها در استان گیلان وجود دارد و می‌توان با مشورت متخصصین و نیروهای اجرایی برای رسیدن به شرایط مطلوب تلاش کرد.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمین کشاورزی و تولید برنج و شلتوک به‌عنوان محصولی استراتژیک در گیلان وجود دارد که می‌بایست ظرفیت بالای اشتغال را در استان به همراه می‌داشت، افزود: باوجود تلاش‌های صورت گرفته اما به دلیل برخی غفلت‌ها شاهد عقب‌ماندگی در پیشرفت حوزه‌هایی ازجمله کشاورزی و صنعت بوده‌ایم.

آقازاده با تأکید بر لزوم توجه به پیشرفت‌های کمی و کیفی کشاورزی به‌عنوان محصول استراتژیک تصریح کرد: با توجه به اصلاح امور کشاورزی و مکانیزه کردن، می‌توان وضعیت کشاورزی استان را به سطح مطلوبی رساند چراکه تا امروز از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده نکرده و نتوانستیم کشاورزی را به سطح مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار، صرفه اقتصادی، مقابله با تغییرات کاربری و توجه به منابع آبی در گسترش کشاورزی گیلان افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های استان گیلان مسئله صنعت است که می‌توانست فرصت مناسبی برای پیشرفت گیلان و اشتغال فرزندان این استان باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت، سازوکارهای مربوط به خود را دارد، گفت: به‌روز کردن دستگاه‌ها، وجود سرمایه در گردش، تسهیلات لازم بازرگانی، تضمین خرید کالا، کیفیت‌بخشی به محصولات رقابت‌پذیر با محصولات خارجی از سازوکارهایی است که باید موردتوجه مسؤولین صنعت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تنها حدود ۴۰ درصد از ظرفیت صنعتی استان مشغول به کار است که آن‌ها نیز با مشکلاتی مواجه هستند، تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها به‌صورت دولتی و با حمایت بانک توسعه، صنعت و معدن مشغول به کار هستند و برخی از کارخانه‌ها نیز که روزی تولیدات آن‌ها چشم‌نواز بود به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند ازجمله کارخانه پوشش، رشت الکتریک و صنایع ابریشم گیلان که این کارخانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانواده به آن وابسته بودند.

آقازاده سوء مدیریت، رانت‌خواری، باند، بازی و مطامع شخصی را از عوامل تخریب و تعطیلی کارخانه‌های استان دانست و افزود: متأسفانه باندهای مافیا و منفعت‌طلب با همکاری برخی از مسؤولین مربوطه، دستگاه‌های دولتی به غارتگری کارخانه‌ها پرداخته و با تعطیلی آن‌ها جز حسرت چیزی برای مردم گیلان باقی نگذاشت.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها نشان می‌دهد اگرچه برخی از کارخانه‌ها در حال کارند اما نفس‌های آن‌ها نیز به شماره افتاده و در حال احتضارند، گفت: کارخانه خاور و ایران پوپلین با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مسؤولین از این کارخانه‌ها غفلت نکنند چراکه مشکلات فراوانی پیش روی آن‌هاست.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان بیان کرد: پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص احیای صنعت استان با دخالت مؤثر تیم جدید مدیریت قضایی گیلان که باروحیه انقلابی اقدام به پیگیری کرده و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، نویدبخش آینده‌ای روشن در بخش صنعت و اشتغال برای گیلان خواهد بود.

آقازاده با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری بسیار خوب و دخالت مؤثر تیم جدید قوه قضاییه و حمایت‌های رئیس این قوه افزود: به لطف خدا ملک و املاکی که بیش از بیست سال تحت تصرف بخش نااهل خصوصی بود به نفع دولت برگشت داده شد و باقدرت و قوت احیای دوباره کارخانه پوشش در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دیگر اجازه هیچ‌گونه کوتاهی و تعلل به مسؤولان داده نمی‌شود، گفت: احیای دوباره کارخانه پوشش با سرگذشت غم‌بار خود تبدیل به غده‌های سرطانی شده بود که به حول و قوه الهی بعد از بیست سال در حال بهبود یافتن است و مردم منتظر اتفاقات خوب در حوزه صنعت و اشتغال باشد.

آقازاده با بیان اینکه کارخانه‌هایی چون خاور با وجود اینکه در حال فعالیت هستند اما ضرردهی داشته و دچار مشکل است، تصریح کرد: درباره کارخانه دخانیات نیز اعلام‌ خطر می‌کنم چراکه این کارخانه نیز در حال معامله‌گری بوده و انگار مافیا ورود کرده تا سناریوی کارخانه‌های دیگر را تکرار کنند و هشدار می‌دهم که دیگر اجازه چنین جنایاتی را نخواهیم داد و چه در استان و مرکز با همکاری مردم و قوه قضاییه غارتگران بیت‌المال را به سزای اعمالشان خواهیم رساند.


با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …