چاپ مطلب چاپ مطلب

سینما انقلاب رشت پس از ۱۳ سال تعطیلی به پردیس سینمایی تبدیل می‌شود؛ پروانه ساخت پردیس سینمایی صادر شد

همای گیلان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سینما انقلاب رشت سال‌ها است که غیرفعال شده و تلاش‌ها برای از سرگیری مجدد فعالیت آن به جایی نرسید اما سرانجام با پیگیری‌های مستمر شهرداری، بالاخره با صدور پروانه ساخت، سینما انقلاب رشت پس از ۱۳ سال تعطیلی به پردیس سینمایی تبدیل می‌شود.

زمانی به شهر رشت شهر اولین‌ها گفته می‌شد، و سالن‌های فعال هنر هفتم و دوستدارانی که همواره به هنرهای نمایشی و سینما علاقمند بودند، از جمله جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شدند به طوری‌که صف‌های طولانی برای تماشای فیلم‌ها بر روی پرده‌های بزرگ سینماهای این شهر شکل گرفته و مردم از همه جا برای تماشای فیلم به رشت می‌آمدند.

رشت همواره مهد پرورش و بالندگی هنرمندان فعال و مشهور در عرصه هنر هفتم بوده و از سالیان دور پرده‌های نقره‌ای آن با هیاهوی تماشاگران روشن می‌شد، اما با این وجود تنها سه سینمای فعال دارد و دو سینمای آن نیز عملا تعطیل است.

سینما انقلاب رشت در بهترین نقطه شهر(پیاده راه فرهنگی) واقع شده و یکی از این سینماهای تعطیل محسوب می‌شود، این سینما حدود ۱۳ سال پیش به دلیل عملکرد و محیط نامناسب، آپارات آن خاموش شد و تاکنون در انتظاری مبهم برای بازگشت به روزهای اوجش قرار داشت.

در سال‌های گذشته ، رایزنی‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌گذار جهت تبدیل سینما انقلاب به پردیس سینمایی صورت گرفت تا اینکه در نهایت، ساختمان متروکه سینما به سرمایه‌گذار خصوصی( علی سرتیپی) که از فعالان بنام این حوزه است، واگذار شد.

اما امروز و با همت مجموعه شهرداری، شهر هنرپرور رشت شاهد اتفاقی خوش برای سینما انقلاب که تلاقی هویت شهری با فرهنگ است بود به این ترتیب که نهایتا پس از گذشت ۱۳ سال تعطیلی، پروانه ساخت پردیس سینمایی به سرمایه‌گذاران سینما انقلاب اعطا شد.

* آمادگی شهرداری رشت برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری فرهنگی

شهردار رشت به همین مناسبت عنوان کرد: در واپسین ساعات سال ۹۹ شاهد یک اتفاق خوب و ارزشمند فرهنگی در شهر رشت مبنی بر صدور پروانه پردیس سینمایی در سینما انقلاب سابق بودیم.

سید محمد احمدی با بیان اینکه این اتفاق می‌تواند برای هنرمندان و فرهنگ‌دوستان رشت رویدادی خوب و مبارک باشد اضافه کرد: من از همینجا از همه کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فرهنگی شهر رشت دارند جهت همکاری دعوت به عمل می‌آورم.

شهردار رشت اذعان کرد: مجموعه شهرداری با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های خود برای اعتلای فرهنگ شهر رشت تلاش و کوشش می‌کند.

* یکی از بهترین پردیس‌های سینمایی کشور تا دو سال آینده در رشت بنا می‌شود

علی سرتیپی نیز ابراز داشت: خوشبختانه پس از سال‌ها امروز توانستیم با پشتکار و لطفی که شورای شهر و به ویژه شهردار رشت داشت مجوز ساخت مجتمع سینمایی تجاری را بگیریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در شروع سال آینده عملیات ساخت این پروژه فرهنگی در سینما انقلاب شهر رشت را آغاز کنیم.

سرمایه‌گذار سینما انقلاب رشت افزود: به مردم هنردوست و خوب رشت این قول را می‌دهیم که یکی از بهترین پردیس‌های سینمایی را انشالله تا دو سال آینده در میدان شهرداری رشت بنا کنیم تا مردم بتوانند از سالن‌های خوب استفاده کنند.

وی در پایان از تعامل خوب مجموعه مدیریت شهری و شهردار رشت تشکر و قدردانی کرد و افزود: زمینه‌های فرهنگی زیادی در استان گیلان به ویژه شهر رشت وجود دارد و سرمایه‌‌گذاران علاقمند می‌‌توانند برای اقدامات فرهنگی و ساخت سالن‌های تئاتر و کنسرت ورود کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …