چاپ مطلب چاپ مطلب

♦️خط مقدم امروز ما کجاست؟در کدام جبهه باید وارد عمل شویم؟ ✍ سید رضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان/سالی که گذشت مردم ایران فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشتند سال ۹۹ دومین سال از گام دوم انقلاب در حالی سپری شد که مردم عزیز کشورمان مشکلات و سختی های زیادی را تحمل کردند و روزهای بدی را تجربه کردند شاید تلخ ترین تجربه مردم ایران انتشار ویروس کرونا و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان ما باشد که به دنبال آن قرنطینه و تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد نمود و باعث آسیب به قشر ضعیف و مستضعف جامعه گردید . از سوی دیگر تحریم‌های دشمنان بر علیه ایران و بی تدبیری بعضی از مسئولین عرصه را به مردم کشورمان تنگ تر کرد. شهادت مالک اشتر ایران حاج قاسم سلیمانی قلب مردم ایران را به درد آورد و مردم کشورمان را عزادار نمود. ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران بار دیگر حقارت آمریکا و اسرائیل را ثابت نمود و اراده ملت ایران را محکم تر کرد تا در مقابل زورگویی های دشمنان ایستادگی کنند.

یادمان باشد امروزمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم . گاهی باید به استخوانهای شهید تازه تفحص شده نگاه کنیم و اهداف و آرمان های شهدا را جستجو کنیم ، آنها چه ماموریتی داشتند چه چیزی باعث میشود انسان از جان ، مال ، همسر و زندگی دنیایی خود جدا شود؟
انها انسانهایی بودند که هیچ وقت سنگرها را خالی نکردند و تا پای جان ایستادگی کردند. آنان ماموریتشان را با دادن خون خود به درستی انجام دادند. حال امروز ما چه وظیفه ای داریم ؟ در کدام سنگ می توانیم راه شهدا را ادامه دهیم؟
مهمترین مشکلات جامعه امروزی که تقریباً گریبان گیر بیشتر خانواده‌ها شده است معضل بیکاری جوانان و معیشت مردم ایران است به نظر من اگر می‌خواهیم کاری کنیم وقتش همین امروز است!
همه باید دست به دست هم دهیم و مشکل بیکاری جوانان و معضل معیشتی مردم را حل کنیم ، حال هر کسی به اندازه توان خود .
شاید زیباترین کاری که در چند ماه اخیر با انتشار ویروس کرونا صورت گرفته است، اتحاد و همدلی مردم عزیز کشورمان بود که به صورت جهادی وارد عمل شدند و کوچه به کوچه، شهر به شهر را ضدعفونی کردند و در پخش بسته های معیشتی به افراد نیازمند کوتاهی نکردند این فداکاری در دنیا بی‌نظیر بود.
♦️اگر از من بپرسند امروز خط مقدم کجاست من خواهم گفت خط مقدم ، همسایه ، محله و شهر خودمان است. اگر هر کدام از ما در شهر و محله ای که زندگی می‌کنیم بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات یکدیگر را حل کنیم مطمئن باشید نه جوان بیکاری وجود خواهد داشت نه افراد نیازمندی.
♦️خط مقدم امروز دور کردن جوانان از اعتیاد است
♦️خط مقدم امروز کمک کردن جوانان در ازدواج و تشکیل خانواده است
♦️ خط مقدم امروز حل کردن مشکل مسکن افراد مستضعف است
این مشکلات بزرگترین معضل جامعه امروزی است و همه باید در این کار مداخله کنیم تا این مشکلات را برطرف سازیم . یه روز هایی شهدا زیر آتش دشمن رفتند و امروز ما وظیفه داریم زیرا آتش غم و غصه افراد نیازمند و مستضعف جامعه برویم. اگر توانستیم گوشه ای از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنیم یعنی راه مان تاحدودی درست بود ، همه باید وارد عمل شویم
هیئتی ها ، مسجدی ها، بازاری‌ها، ورزشکاران و….

باید فراجناحی فکر کنیم
نباید نگاهمان به سمت غرب و غرب گرایی باشد !
ناجی فقط خودمان هستیم.

♦️از شهید دکتر چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.

اگر مسئولی تخصص ندارد ، مسئولی که نمیتواند در پست خود اثرگذار باشد بهتر است کنار برود و آن را به افراد متخصص بسپارد.
مردم سرزمین ما برای حفظ ناموس و خاک کشورمان ، هزاران شهید تقدیم راه خدا کردند.هرکسی در هر منصب و جایگاه و پستی قرار دارد باید به وظیفه خود درست عمل کند و به مردم کشور خود خدمت کند.امروز خط مقدم برطرف کردن مشکلات مردم جامعه و جوانان است!

✍سیدرضا میرحسینی
مهندس عمران، مربی و داور ورزشی
استان گیلان

 

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …