چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو دور چهارم شورای شهر رشت:جولان کرونا و افزایش نگرانی مردم/ مسافرتهای خطرناک نوروزی

جولان کرونا و افزایش نگرانی مردم

محمد حسین واثق کارگرنیا گفت: با افزایش حضور مسافرین در شهر رشت ، آمار ابتلا به کرونا رو به افزایش بوده و این موضوع موجب نگرانی شهروندان و کادر پزشکی مدافعین بی ادعای سلامت شده است.

وی با ابراز گلایه از باز بودن مسیرهای ورودی به استان گیلان و شهر رشت افزود: ازدیاد جمعیت در بازارهای رشت، ترافیک سنگین در جاده ها و خیابانهای شهر حاکی از حضور مسافرین از اقصی نقاط کشور در شهر رشت است و این مسئله زنگ خطری جدی در روزهای کرونایی محسوب می شود.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه میهمان نوازی مردمان رشت همواره زبانزد بوده، گفت: میهمان نوازی مردمان رشت همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست، اما در روزهای جولان بیماری کرونا، انتظار می رود، مسئولین با اتخاذ تدابیر لازم از سفرهای غیر ضروری به این شهر جلوگیری نموده، تا موجبات نگرانی و نا امنی برای مردمان این شهر فراهم نشود.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود پیش از بحرانی شدن وضعیت ، مسئولین چاره ای در این خصوص بیاندیشند افزود: یقینا در صورت افزایش ابتلا به کرونا ، آمار مرگ و میر نیز افزایش پیدا کرده و علیرغم همه تلاشهای مضاعف کادر درمان، و محدودیتهایی که مردم تحمل می نمایند، موجب تحمیل هزینه های سنگین به مردم در ابعاد مختلف می گردد و خدای ناکرده ممکن است خانواده های بسیاری را همچون روزهای نخست شیوع کرونا به سوگ عزیزان بنشاند.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه کرونا یک واقعیت تلخ است گفت: در شرایطی که بسیاری از شهروندان فهیم رشت ، حتی برای انجام دید و بازدیدهای ایام نوروز ، به صورت تلفنی و مجازی با اقوام و عزیزان خود ارتباط بر قرار کرده و به منظور رعایت دستورالعملهای کرونایی از منازل خود خارج نشده اند، حضور انبوه مسافران از دیگر شهرها قابل قبول نیست و انتظار می رود، در این خصوص متصدیان امر با جدیت و قاطعیت بیشتری عمل نمایند.

About نسرین عشقی

Check Also

با دستور شهردار رشت؛ اجرای لایروبی رودخانه های شهر آغاز شد

با دستور شهردار رشت؛ اجرای لایروبی رودخانه های شهر آغاز شد همای خبـر- عملیات لایروبی …