چاپ مطلب چاپ مطلب

وضعیت هشدار؛ خیز بیماری کرونا در گیلان / مسافران گیلان را ترک کنند

همای گیلان/با توجه به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان به مرز هشدار رسیده و این نشان می‌دهد مراقبت‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به آغاز موج جدید کرونا ویروس در برخی از استان‌های کشور، افزود: تغییر وضعیت رنگ شهرستان‌ها در برخی از استان‌ها نشان می‌دهد مراقبت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌ها جدی گرفته نشده و این مسئله بسیار مخاطره‌آمیز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به فشار مضاعف به کادر بهداشت و درمان در پی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: استان گیلان علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی، ظرفیت کافی برای ارائه خدمات هم‌زمان به بیماران بومی و غیربومی را ندارد.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گیلان با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و احتمال تشکیل دورهمی های خانوادگی، گفت: تشکیل دورهمی ها یکی از اصلی‌ترین کانون‌های شیوع و ابتلا به ویروس کرونا بوده، ازاین‌رو از همه مردم فهیم انتظار می رود در روز طبیعت در خانه‌ بمانند و از تشکیل دورهمی ها جداً بپرهیزند.

دکتر سالاری با اشاره به خیل عظیم مسافران در گیلان و تشدید شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان، گفت: از مسافران محترم تقاضا داریم هر چه سریع‌تر نسبت به ترک استان اقدام کرده تا ناخواسته شاهد افزایش بار بیماری و انتقال بیشتر آن نباشیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …