چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر اعلام کرد: ۶۰ درصد اراضی شالیزاری رضوانشهر شخم زمستانه شده است

محمود قاسمی اظهار کرد: شهرستان رضوانشهر دارای ده هزار هکتار اراضی شالیزاری زیر کشت می‌باشد که ۶۰ درصد اراضی شالیزاری شخم زمستانه انجام و مقدار کود توزیع شده بین کشاورزان ۸۱۰ تن می‌باشد.

همای گیلان، محمود قاسمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با تاکید بر تامین مطمئن آب کشاورزی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان این شهرستان تامین آب در فصل کشت است که مدیران مربوطه باید تدابیری اتخاذ کنند که کشاورزان شهرستان کشت خود را با آرامش خاطر انجام دهند.

فرماندار رضوانشهر افزود: شهرستان رضوانشهر دارای ده هزار هکتار اراضی شالیزاری زیر کشت می‌باشد که ۶۰ درصد اراضی شالیزاری شخم زمستانه انجام و مقدار کود توزیع شده بین کشاورزان ۸۱۰ تن می‌باشد.

قاسمی افزود: شهرستان رضوانشهر دارای ۵۴ سردهنه کشاورزی می‌باشد که حدود ۸۰ درصد بازسازی سردهنه‌های کشاورزی و ۳۰ کیلومتر لایروبی انهار و زهکشی‌های اصلی انجام شده و سردهنه‌های باقیمانده نیز در حال بازسازی می‌باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان رضوانشهر با تاکید بر پیگیری و اتمام چهار سردهنه کشاورزی بر روی رودخانه شفارود توسط امور آب منطقه‌ای شهرستان به منظور رفع مشکل آبی کشاورزان بیان داشت: سردهنه امیربند به اتمام رسیده است و سردهنه‌های دیگر نیز درحال انجام می‌باشند.

فرماندار رضوانشهر در ادامه خواستار تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن باغات و محصولات کشاورزی شد.

قاسمی خواستار پاسخگویی مناسب به کشاورزان در جهت تامین سوخت مورد نیاز از سوی دستگاه‌های متولی شد و تاکید کرد: کشاورزان نباید دغدغه‌ای در خصوص تامین سوخت مورد نیاز کشاورزی داشته باشند و دستگاه‌ها موظفند نسبت به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر با قدردانی از زحمات کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادها در سال ۱۳۹۹، گفت: با توجه به تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری در سال جدید؛ کلیه دستگاه‌های اجرایی در جهت افزایش تولید و رفع موانع پیش روی بر اساس سیاست‌های ابلاغی دولت مسئول می‌باشند و انتظار می‌رود با جدیت در این راستا تلاش نمایند.

قاسمی، از مردم به عنوان سرمایه نظام نام برد و تصریح کرد: فلسفه وجودی مسئولین و مدیران وجود مردم و رضایتمندی آنان از عملکرد دستگاه‌ها است.

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر حضور مدیران در بین مردم و شنیدن مشکلات آنان از نزدیک، خطاب به مدیران دستگاه اجرایی در جهت پاسخگویی به مردم و تکریم ارباب رجوع بیان داشت: برخی مواقع با توجه کمبود امکانات می‌توان با گشاده رویی و برخوردی مناسب در جهت رفع نیاز و خواسته‌های به حق مردم اقدام نمود.

وی ادامه داد: امسال شرایط حساسی با توجه به برگزاری رویداد مهم سیاسی انتخابات ۲۸ خرداد داریم و تلاش دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است لذا همه باید با حضور پرشور در انتخابات دشمن را برای همیشه مایوس کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …