چاپ مطلب چاپ مطلب

چگونه می‌توانیم با انتخاب درست بخشی از مشکلات جامعه را حل کنیم؟ ✍ سید رضا میرحسینی

♦️با توجه به نزدیک بودن انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بهتر است این بار اشتباهات گذشته را در بعضی از موارد تکرار نکنیم . چقدر خوب است اینبار بجای آنکه احزاب و گروه‌های سیاسی برای انتخابات نسخه پیچی کنند مردم به افراد با تقوا ، متخصص ، باتجربه و دلسوز نظام رای دهند و چقدر بهتر است که یک انتخابات سالم با رای اکثریتی مردم برگزار شود. افرادی باید در جایگاه شورای اسلامی شهر و روستا قرار گیرند که تمام دغدغه هایشان خدمت‌رسانی به مردم و بهبود اوضاع کنونی باشد و خواهش حقیر به احزاب و گروه‌های سیاسی این است که این بار به جای توصیه نامه های سیاسی به افراد با نفوذ، میدان را به افراد متخصص و با تقوا برای مدیریت شهری واگذار کنند.
همه ما شاهد آن بودیم در سالهای گذشته مشکلات بسیار زیادی در مدیریت شهری وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد که یقیناً نیاز به اصلاح دارد ، با توجه به انتخابات پیش رو بهتر است کار را به کاردان بسپاریم و از سلیقه ای عمل کردن بپرهیزیم . متاسفانه در هفته‌های گذشته شاهد ثبت نام افرادی برای حضور در انتخابات شورای اسلامی بودیم که هیچگونه تخصصی برای هدایت و مدیریت شهری ندارند، موضوعی که در گذشته تکرار شد و ضربه های شدیدی را به جامعه وارد کرد نباید دوباره تکرار شود . ایجاد فضا و بستری برای به وجود آوردن یک تیم مدیریت شهری متخصص و کارآمد که هدفشان خدمت به مردم و جامعه اسلامی باشد وظیفه همه مردم و احزاب سیاسی می باشد .رقابت های جناحی مسئله ای است که باعث میشود بسیاری از نخبگان و افراد متخصص در انزوا بمانند و در انتخابات شورا ثبت نام نکنند. انتخابات شورا یک عرصه اجتماعی و فرهنگی است ، که باید در اینکار یک تیم متخصص خوب و موفق مدیریت شهری را انتخاب کنیم. چنانچه سایر افراد سیاسی و جناحی در راس آن باشند ، به جای افراد متخصص ، افراد ناکارآمد در هدایت آن قرار می‌گیرند، که نتیجه آن را هم در سال‌های گذشته دیده ایم . اعتقاد دارم تا زمانی که ما بستری برای نخبگان و مدیران دلسوز و انقلابی محیا نکنیم مشکلات شهری، مسائل فرهنگی ،آلودگی هوا، ترافیک ، نه تنها حل نخواهد شد بلکه هر روز بیشتر می‌شود به این موضوع فکر کنید برخی از افراد با هزینه های زیاد و تبلیغات آنچنانی و حمایت برخی از سیاسیون و احزاب راهی شورای شهر شوند در نهایت چنین افرادی هیچ تخصصی در حل مشکلات شهری ندارند، عملا هیچ اقدام موثری از آنها ساخته نیست و مشکلات هر روز بیشتر می گردد اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم ، می‌بینیم همین افراد خواسته یا ناخواسته به اعتماد مردم آسیب های بزرگی وارد نموده اند
و چنانچه در این امور اصلاح صورت نگیرد همین موضوع بجز تضعیف اعتماد عمومی و زیاد شدن مشکلات جامعه هیچ دستاوردی برای کشور نخواهد داشت. حضور مردم در پای صندوق های رای می تواند عاملی برای فروپاشی دسیسه ها و توطئه های دشمنان باشد. دشمنان انقلاب درصدد هستند تا با تبلیغات سوء حضور مردم در انتخابات پیش رو را کم رنگ کرده و اعتماد عمومی مردم را کاهش دهند نباید آب را به آسیاب دشمنان نظام بریزیم که همین امر باعث یآس و ناامیدی مردم میشود.
برای حل مشکلات بزرگ فقط نیاز به افراد متخصص ، باتقوا و مدیران جهادی داریم.
✍سید رضا میرحسینی
مهندس عمران ، داور و مربی ورزشی
استان گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …