چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل کتابخانه های گیلان : دریافت کتاب در روزهای کرونایی گیلان تسهیل شده است

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد: دریافت کتاب در روزهای کرونایی از طریق طرح هایی چون کتاب دوخان تسهیل شده است.

همای گیلان /پریسا کرمی روز جمعه در گفت و گویی افزود: با توجه به بحران کرونا طرح های نوآورانه ای در استان برنامه ریزی شده که بر اساس اجرای این طرح ها کتاب به در خانه علاقمندان تحویل می شود؛ یکی از این طرح ها ” کتاب دوخان ” است.

وی با بیان اینکه طرح یاد شده اقدامی برای دریافت آسان کتاب در روزهای کرونایی است، افزود : مخاطبان برای بهره مندی از این طرح می توانند به نشانی yun.ir/yd۶۹۳۷ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند تا در نزدیکترین زمان با آنان تماس و از طریق پیک رایگان سفارش آنها را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه دوخان در زبان گیلکی به معنای فراخواندن یا صدا زدن است، افزود : اهتمام به فرهنگ بومی و زبان مادری و نیز توجه دادن نسل جوان به این موضوع از اولویت های فرهنگی است و در قالب طرح یادشده اعضای کتابخانه‌ها با سفارش تلفنی یا اینترنتی کتاب های درخواستی خود را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی درب منزل دریافت می‌کنند.

کرمی عنوان کرد : علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان به نشانی www.gilanpl.ir  مراجعه و با طرح های تعریف شده آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه طرح یادشده در دوران پسا کرونا نیز قابل اجراست، گفت: رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی فراهم‌سازی زمینه دسترسی آسان مخاطب به منابع است که در این ایام برنامه‌های جمعی در قالب پاتوق بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

 وی بیان کرد: تمام تلاش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی دسترس پذیری آسان اقشار مختلف مردم به کتاب و ترویج فرهنگ صحیح خواندن در جامعه است.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با ایجاد ۶۸ صفحه مجازی توسط کتابداران به آگاهی بخشی و تولید محتوا در این شبکه ها می پردازد، افزود: شیوع ویروس کرونا در جهان مانع حضور مردم در اجتماعات شده و فعالیت کتابخانه های عمومی نیز به فضای مجازی هدایت شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی یکی از مهمترین رسالت های کتابخانه های عمومی حفظ ارتباط دوسویه با اعضاء، مردم و نیز نخبگان فرهنگی جامعه است.

یک میلیون و ۱۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی سراسر استان موجود است و بیش از ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان هستند.

با کانال همای خبرهمراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …