چاپ مطلب چاپ مطلب

 محمد حسین واثق کارگرنیا:لزوم احیاسازی و مرمت بناهای تاریخی رشت

محمد حسین واثق کارگرنیا: احیا و باززنده داری بناهای تاریخی رشت

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به وضعیت بناهای تاریخی رشت اظهار کرد: احیا و باززنده داری بناهای تاریخی رشت ، موضوع بسیار مهمی است که در جذب گردشگر تاثیر بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه احیا و باززنده داری بناهای تاریخی ، حفظ آداب و سنن بومی هر شهر و دیاری را به همراه دارد افزود: بناهای تاریخی هر شهر ، در واقع نشان دهنده بخشی از آداب و نحوه زندگی پیشینیان است که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.

کارگرنیا با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورها ، اقتصاد خود را بر پایه گردشگری بنا کرده اند، گفت: شهر رشت از قدیم الایام همواره به عنوان مقصد گردشگری محسوب می شد و یقینا یکی از جاذبه های گردشگری بناهای تاریخی هر شهری است.

وی با اشاره به وضعیت ساختمان دانشسرا رشت بیان کرد: ساختمان های این چنینی فراوانی در رشت وجود دارد که با احیا و باززنده داری آن ، ضمن ایجاد جاذبه گردشگری، موجبات زنده ماندن تاریخ پُر افتخار این شهر نیز رقم می خورد.

کارگرنیا با بیان اینکه ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع، ساختمان ساعت شهرداری رشت، حمام حاجی و… از جمله بناهای تاریخی رشت است گفت: باید به این بناها توجه بیشتری معطوف شود و با توجه به اینکه ساختمان ساعت شهرداری رشت به همراه چند بنای تاریخی دیگر در بافت مرکزی رشت قرار دارد می توان با تبدیل چنین بناهایی به مراکز گردشگرپذیر ، ضمن رونق اقتصادی، زمینه های جذب و اشتغال جوانان بومی را فراهم کرد.

وی با اشاره به بافت تاریخی ساغریسازان و بقعه متبرک خانم فاطمه اخریٰ (خواهر امام رضا ع ) رشت افزود: شهر رشت به واسطه وجود بقعه متبرک فاطمه اخری سلام الله علیها به عنوان شهر زیارتی و سیاحتی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و با تکمیل مسیر دانشسرا، ساغریسازان، خواهر امام، مطهری، بازار، به پیاده راه فرهنگی، ضمن جذب گردشگر با این محوریت، بافت تاریخی موجود در این مسیر نیز حفظ می شود.

About نسرین عشقی

Check Also

پلمب رستوران متخلف در لاهیجان به دلیل عرضه گوشت غیـر بهداشتی! 

پلمب رستوران متخلف در لاهیجان به دلیل عرضه گوشت غیـر بهداشتی!  یک واحد رستوران در …