چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون وزیر آموزش و پرورش در گیلان اعلام کرد؛ اهدای ۲۶۰ هزار تبلت و گوشی تلفن همراه به دانش آموزان کم برخوردار در سراسر کشور

حسینی گفت: حدود ۳میلیون دانش آموز کم برخوردار در سراسر کشور برای تحصیل نیازمند تبلت و گوشی تلفن همراه هستند.

همای گیلان به نقل از باشگاه خبرنگاران /سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و دبیر طرح هدایت در وزارت آموزش و پرورش در سفر به گیلان گفت: شیوع کرونا باعث شد مدارس از دانش آموزان بی بهره شود، اما با استراتژیک سازمان برای بهره مندی دانش آموزان از فضای تحصیل و آموزش، با پوشش حداکثری و بهره گیری از تمام ظرفیت‌های جامعه، این فضا به صورت مجازی برای دانش اموزان فراهم شده است یکی از این فضا‌ها شبکه شاد بود که هم اکنون ۷۰ درصد از دانش آموزان از طریق شبکه شاد مشغول تحصیل هستند.

او ،  با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار از دانش آموزان به تجهیزات ارتباطی یعنی تبلت و گوشی تلفن همراه محروم اند و ۷۰۰ هزار نفر هم اصلا به شبکه ملی ارتباطات متصل نیستند، افزود: در این راستا طرح هدایت با شعار هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس در کشور آغاز کردیم و خوشبختانه با کمک امکانات دولتی، عمومی، مردمی و خیران توانستیم تاکنون ۲۶۰هزار تبلت و گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۰۰میلیارد تومان تهیه و میان دانش اموزان نیازمند در سراسر کشور توزیع کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ، با بیان اینکه هم اکنون تهیه یک میلیون و ۵۰۰تبلت و گوشی جز تعهدات خود داریم و نیازمند ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با استانداری‌های هر استان منعقد کردیم قرار شد با بهره گیری از منابع داخلی و ملی و بهره گیری از ظرفیت خیران این وسایل ارتباطی که در واقع وسیله تحصیل دانش آموزان است تهیه شود

حسینی  هم با اشاره به اینکه در گیلان هم ۱۱هزار دانش آموز کم برخوردار گیلانی نیازمند تبلت و گوشی همراه هستند، افزود:تاکنون ۳هزار و ۷۰۰تبلت و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند گیلانی تهیه و توزیع شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: برای بهره مندی بقیه دانش آموزان نیز امروز تفاهم نامه‌ای با استاندار گیلان منعقد شد تا با بهره گیری از اعتبارات داخلی، ملی و ظرفیت خیران این تعداد از وسایل ارتباطی نیز خریداری و در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار گیرد تا با کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی همه دانش آموزان به تعلیم و تربیت بپردازند و از تحصیل محروم نشوند.

در ادامه محمد رحمتی، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان هم با  قدردانی از همه دستگاه‌ها به ویژه خیران خواست تا با تداوم همدلی‌ها زمینه خرید تبلت و گوشی تلفن همراه برای ۱۱هزار دانش آموز کم برخوردار گیلانی هرچه زودتر فراهم شود.

او  افزود: ۱۱درصد از دانش آموزان در استان به شبکه شاد متصل نیستند و اگر چه این آمار در کشور ۲۹درصد، اما در تلاشیم تا زمینه تحصیل این دانش آموزان نیز در سال تحصیلی۱۴۰۰_۱۴۰۱ فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: معلمان و همه کادر آموزشی در این شرایط کرونایی از هیچ کوششی برای آموزش دانش آموزان دریغ نکرده و نخواهند کرد و هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ دانش آموزی از تحصیل باز ماند.

همچنین سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با مدیران، معاونان و روسای مناطق و شهرستان‌ها در مدارس استثنایی بر شناسایی توانایی دانش آموزان با نیاز ویژه تاکید کرد و گفت: پارسال ۳۱۱دانش آموز با نیاز ویژه توانستند در کنکور حائز رتبه‌های دانشگاهی شوند و این آمار نشان می‌دهد با شناسایی توانمندی‌های این دانش آموزان و پرورش آن می‌توان زمینه تحصیل و پیشرفت این دانش آموزان را فراهم کنیم.

او ، با بیان اینکه به زیستن اساس فعالیت وزارت آموزش و پرورش است، افزود: باید زمینه تحصیل دانش اموزان با نیاز ویژه (استثنایی) در مدارس عادی با عنوان طرح تلفیقی – فراگیر در مدارس سراسر کشور از جمله گیلان فراهم شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی،  از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مرکز جامع توانبخشی و آموزشی در گیلان خبر داد و گفت:باید با فرصت آفرینی زمینه تحصیل و پیشرفت برای همه دانش آموزان چه عادی چه دانش آموزان با نیاز ویژه فراهم شود.

حسینی همچنین از اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید ۲۰۰ تبلت و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان استثنایی در گیلان خبر داد و افزود: یک میلیارد تومان دیگر نیز برای خرید ۲ هزار و ۵۰۰ وسیله توانبخشی مدارس استثنایی و مراکز جامع توانبخشی و سلامت امروز در نظر گرفته شده است.

کریمی ، رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان هم در این نشست گفت:در حال حاضر ۱۰هزار دانش آموز استثنایی در استان در اجرای طرح تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

او  افزود: ۲هزارو ۱۷۰دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان مشغول آموزش هستند.

در پایان هریک از مدیران، معاونان و روسای آموزش و پرورش استان به صورت ویدئو کنفرانس در باره مسایل آموزشی و راهکار‌های خلاقیت در تعلیم و تربیت مدارس از جمله مدارس استثنایی بیان و با یکدیگر تبادل نظر کردند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …