چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان در مراسم آغاز برداشت برگ سبز چای مطرح کرد؛ پشتیبانی از خودکفایی در تولید چای برای کاهش واردات این محصول به کشور/ افزایش رقابت‌پذیری صنعت چای ایرانی با اقدامات حمایتی دولت

استاندار گیلان با اشاره به افزایش رقابت پذیری صنعت چای ایرانی با اقدامات حمایتی دولت گفت که از تولید چای برای کاهش واردات این محصول به کشور، پشتیبانی های لازم صورت می گیرد.

همای گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (شنبه) در حاشیه مراسم آغاز برداشت برگ سبز چای در بخش کومله شهرستان لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگاران، چای را یکی از مهمترین محصولات گیلان و ایران دانست و اظهار داشت: صنعت چای سهم ۵۰ هزار نفری اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی به گردش مالی سالانه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال صنعت چای اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به استفاده مردم در نقاط مختلف کشور عزیزمان، به هر میزان که زمینه خودکفایی این محصول مهم را فراهم کنیم از وابستگی کشور نسبت به واردات چای، کاسته می‌شود.

استاندار گیلان حمایت های گسترده دولت از صنعت چای طی سالیان اخیر برای افزایش تولید را یادآور شد و گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی و تأمین اعتبار مورد نیاز و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات چای از جمله اقدامات مهم دولت در حمایت از این صنعت بوده که افزایش رقابت پذیری تولید داخل برای چایکاران و صنعتگران این حوزه را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان های جهاد کشاورزی و چای نیز با اقدامات ترویجی و آموزشی، زمینه افزایش بهره‌وری، تولید و کیفیت محصول را به ویژه در سال‌های اخیر فراهم کرده اند.

دکتر زارع به تولید ۹۰ درصد چای کشور در گیلان اشاره و ابراز امیدواری کرد همانطور که سال گذشته شاهد افزایش ۵ درصدی میزان تولید چای در گیلان بودیم امسال نیز شاهد سیر صعودی این شاخص باشیم.

استاندار گیلان گفت: خوشبختانه در این محصول طی ماه‌های گذشته شاهد آفت نبوده‌ایم و از بابت کیفیت چای استان و کشور اطمینان صددرصدی وجود دارد

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …