چاپ مطلب چاپ مطلب

در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: جذب: نرخ مصوب سازمان عمران مبنای اجاره بهای ماشین آلات سازمان ها و مناطق پنج گانه باشد./ عاقل منش: جهت تامین منافع شهرداری، مبالغ مصوب سازمان عمران با تعرفه اتحادیه و صنف مرتبط مقایسه و هماهنگ گردد

همای گیلان به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت یکصد و هشتاد و ششمین جلسه کمیسیون بودجه و حقوقی شورا، روز یکشنبه مورخ ۵/۲/۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰ کار خود را با پرداختن به دو دستور جلسه؛

۱- اصلاحیه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان حمل و نقل بار و مسافر و سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت

۲- اصلاحیه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند و مدیریت آرمستان های شهرداری رشت

شروع کرد.

در آغاز جلسه جذب رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت ضمن عرض خیر مقدم به اعضاء شورا، معاونین و مدیران شهرداری حاضر در جلسه بیان داشت: در خصوص نرخ تاکسی بعد از ارائه مبالغ پیشنهادی شهرداری به شورا همکاران شورا در خصوص نرخهای پیشنهادی در صحن تصمیم گیری کرده و سپس مصوبه شورا جهت تایید نهایی به فرمانداری ارسال گردید اما تا کنون جواب هیات تطبیق به شورا ارسال نشده است از اینرو بر اساس ضوابط و قوانین موجود اگر ده روز بعد از مصوبه ارسالی شورا جوابیه دریافت نگردد مصوبه پیشنهادی خودبخود قابلیت اجرایی خواهد داشت.

جذب در ادامه صحبتهایش افزود: در خصوص تعیین اجاره بهای ماشین آلات، تمامی مناطق پنج گانه و سازمان های تحت تابعه شهرداری می باید بر مبنای نرخ تعیین شده سازمان عمران شهرداری قرارداد همکاری ببندند.

رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در بخش دیگر از اظهاراتش در خصوص هزینه های مربوط به کفن و دفن سازمان آرامستان ها بیان داشت: جهت کاهش مقدار این هزینه ها پیشنهاد می گردد تغییراتی در برخی از بندهای پیشنهادی، تعرفه بهای خدمات سازمان آرامستان های شهر رشت در سال ۱۴۰۰ بعمل آید و در خصوص مبلغ برخی از اقلام مورد نیاز هزینه ها بدون احتساب درصد و با توجه به قیمت روز محاسبه گردد تا فشار کمتری به خانواده های متوفیان وارد شود.


عاقل منش دیگر عضو شورای شهر حاضر در جلسه کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه بیان داشت: پیشنهاد می گردد با هدف همسان سازی مبالغ مربوط به اجاره بهای ماشین آلات سازمانها و مناطق شهرداری و به منظور تامین منافع شهرداری، مبالغ مصوب با تعرفه ی اتحادیه و صنف مرتبط مقایسه و هماهنگ گردد.

بشر دانش رییس سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت در ادامه جلسه بیان داشت: سه نوع تعرفه در سازمان مدیریت پسماند داریم که همه موارد با ذکر جزئیات و جهت اخذ تاییدیه نهایی و اظهار نظرهای کارشناسی به شورای محترم ارائه گردیده است.

بشر دانش در ادامه افزود: بیمارستان های خصوصی خود را مکلف به پرداخت هزینه های جمع آوری زباله های عفونی نمی دانند و علیرغم مکاتبات متعدد به مدیران محترم بیمارستانها عکس العملی در اینخصوص دیده نشده است. به ناچار در اولین فرصت مکاتبات مربوطه به کمیسیون ماده ۷۷ به شورای شهر ارجاع تا در این خصوص تصمیم گیری و به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابلاغ گردد.


شهند سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری رشت در ادامه جلسه با اشاره به تعرفه بهای پیشنهادی سازمان آرامستان های شهر رشت در سال ۱۴۰۰ بیان داشت: قیمت اقلام مربوطه به صورت سرسام آوری افزایش یافته است بطور مثال در خصوص پارچه کفنی سال گذشته به ازای هر متر ۱۷۰۰۰ تومان خریداری میشد اما امروز با مبلغ ۵۲۰۰۰ تومان خریداری میشود، که طبعا برخی از افزایش درصدها در تعرفه پیشنهادی به این دلیل است.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری رشت در ادامه صحبتهایش اظهار داشت: در خصوص کرایه حمل و نقل درون شهری تنها ۲۵% افزایش قیمت داشته ایم که با توجه به هزینه های بسیار بالای قطعات ماشین های حمل از جمله لاستیک و هزینه های مربوط به اورهال، این افزایش قیمت کاملا طبیعی است.

محبتی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر شهرداری رشت و از دیگر حاضرین در جلسه نیز توضیحاتی را در خصوص تغییرات اعمال شده در بندهای مختلف تعرفه بهای پیشنهادی سازمان به اعضاء شورای شهر حاضر در جلسه ارایه داد که پس از بحث و بررسی های لازم مقرر گردید جهت اخذ تصمیمات نهایی به صحن شورا ارسال گردد.

محبتی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر شهرداری رشت و از دیگر حاضرین در جلسه نیز توضیحاتی را در خصوص تغییرات اعمال شده در بندهای مختلف تعرفه بهای پیشنهادی سازمان به اعضاء شورای شهر حاضر در جلسه ارایه داد که پس از بحث و بررسی های لازم مقرر گردید جهت اخذ تصمیمات نهایی به صحن شورا ارسال گردد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

تصاویری از خدمات رسانی شبانه روزی شهرداری رشت در برف سنگین

تصاویری از خدمات رسانی شبانه روزی شهرداری رشت در برف سنگین هم اکنون و در …