چاپ مطلب چاپ مطلب

آبگذاری کانال های آبیاری مناطق مرکزی گیلان از ۹ اردیبهشت

همای گیلان به نقل از باشگاه خبرنگاران/محمد جواد خانی پور ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: آبگذاری کانال راست سد سنگر و تونل آب بر فومنات از دیروز آغاز شد و به مدت ۲۰ روز پیوسته ادامه دارد و کانال چپ سد سنگر نیز از ۹ اردیبهشت، برای آبیاری شالیزار‌های مرکز گیلان به مدت ۲۰ روز آبگذاری می‌شود.

او با بیان اینکه ذخیره سد سفیدرود در حال حاضر یک میلیارد و ۷۶ میلیون متر مکعب است، افزود: ورودی آب سد سفیدرود امسال به دلیل کاهش بارش‌ها و عدم پوشش برفی در حوضه آبریز سد سفید رود کاهش چشمگیری یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: هم  اکنون ۵۲ متر مکعب بر ثانیه آب وارد سد سفیدرود می‌شود در حالی که این رقم پارسال ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه بود.

خانی پور،  با اشاره به خروجی سد سفیدرود که در حال حاضر ۱۰۸ متر مکعب بر ثانیه است ، افزود: آب زراعی ۱۷۱ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان از این سد تامین می‌شود.

او با اشاره افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری هشدار داد: صاحبان کارگاه‌های فعال در بستر این رودخانه ادوات کارگاهی را خارج کنند و شهروندان نیز از ورود به حریم رودخانه و کانال‌ها برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار خودداری کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …