چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان تاکید کرد: ضرورت سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای گیلان منطبق با سند آمایش سرزمینی

استاندار گیلان تاکید کرد: هر سرمایه‌گذاری و برنامه اجرایی باید منطبق با سند آمایش سرزمینی با محوریت سبز – آبی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای باشد.

همای گیلان/ارسلان زارع در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه هر سرمایه گذاری و برنامه اجرایی باید منطبق با آمایش سرزمینی با محوریت سبز – آبی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای گیلان باشد، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با محوریت کشاورزی و صنایع، شکل گرفته و البته باید به رونق گردشگری نیز کمک کند.

وی تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و ستادکل نیروهای مسلح با رویکرد کارآفرینی و در جهت افزایش مهارت افزایی بیشتر را اقدامی موثر و مثبت ارزیابی کرد و از تصویب ۲۵ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال ۱۴۰۰ برای بهره‌مندی کارکنان وظیفه خبر داد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان همکاری و نتایج سازنده بسیج مهندسین و موسسه تحقیقات برنج در تهیه ارقام دقیق تر و عملیاتی تر تولید این محصول راهبردی را یادآور شد و گفت: باتوجه به امکانات موجود در گیلان، تأمین امنیت غذایی کشور راهبرد اساسی استان بوده و قابلیت تولید بیش از ۳۰ درصدی سهم محصول برنج وجود دارد.

زارع حفظ کاربری اراضی کشاورزی و توجیه اقتصادی برای کشاورزان را موجب ترغیب آنان در جهت تداوم فعالیت‌های مرتبط دانست و گفت: حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک و سایر منابع طبیعی، از عوامل توسعه پایدار و کسب توفیقات بیشتر است.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …