چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد برگزاری مراسم احیای شب های قدر در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه مراسم احیای شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه گیلان برگزار می شود، گفت: اکثر بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های روباز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب های احیا را دارند.

همای گیلان به نقل از ایسنا/حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه گیلان، گفت: از مهمترین مجاری تغییر قضا و قدر الهی، دعا و توسل در شب های قدر است.

وی شب های قدر را مهمترین ساعات سال برای دعا و مناجات دانست و افزود: به جهت تامین شرایط لازم برای استفاده معنوی عمومی مردم از محیط بقاع متبرکه و امامزادگان، مراسم احیای شب های قدر ضمن تعامل با ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه گیلان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: شرایط ویژه ای در کشور از نظر شیوع کرونا وجود دارد و برگزاری مراسم شب های احیا با توجه به تعاملی که بین ادارات اوقاف با ستاد مقابله با کرونا شهرستان ها وجود دارد، از نظر بقاع متبرکه مجری برگزاری مراسم، متغیر است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه اکثر بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های روباز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب های احیا را دارند، اظهار کرد: درب ها و صحن های امامزادگان به روی عموم مردم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک و دستکش در فضاهای روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به ویژه در لیالی قدر فراهم است.

وی تاکید کرد که نظافت و ضدعفونی کردن ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن و محوطه بقاع متبرکه به صورت مداوم و همه روزه توسط خدام افتخاری صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: کلیه برنامه ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در فضای صحن بقاع متبرکه از ابتدای ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …