چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان رشت خبر داد رفع تصرف میلیاردی از اراضی ساحلی رشت

سرپرست اداره منابع طبیعی رشت، از رفع تصرف زمین های میلیاردی خبر داد و خاطرنشان کرد: زمین ملی ساحلی به مساحت ۱۳۰ مترمربع در روستای چپرپرد زمان به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حکم قضایی رفع تصرف شد.

همایزگیلان به نقل از ایسنا/مهدی پورمیرزایی از رفع تصرف زمین های ملی شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: حدود  ۵۰۰ مترمربع از زمین های منابع طبیعی در روستای کچای بخش سنگر رشت از یک متصرف پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه متصرف زمین مذکور را با پایه های چوبی و سیم خاردار محصور کرده بود، گفت: کارشناسان ارزش این قطعه زمین را ۴۰۰ میلیون تومان برآورد کردند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت، در ادامه به رفع تصرف بیش از ۲۲ هزار مترمربع از زمین‌های ملی در لاکان اشاره کرد و افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از زمین های منابع طبیعی در روستای تخسم منطقه لاکان رشت را از یک متصرف غیربومی پس گرفتند.

پورمیرزایی، با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین رفع تصرف شده را ۶۷۵ میلیون تومان برآورد کردند، متذکر شد: متصرف اطراف زمین را با سیم خاردار محصور کرده و چند اصله درخت را هم غیر مجاز قطع کرده بود.

وی همچنین از رفع تصرف زمین های میلیاردی خبر داد و خاطرنشان کرد: زمین ملی ساحلی به مساحت ۱۳۰ مترمربع در روستای چپرپرد زمان به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حکم قضایی رفع تصرف شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی گیلان اضافه کرد: متصرف این قطعه زمین را با بلوک‌های سیمانی دیوارکشی کرده بود و قصد داشت در آن ساخت و ساز کند که ماموران این اداره دیوار را تخریب کردند.

پورمیرزایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۰۰ مترمربع از زمین های منابع طبیعی شهرستان رشت در روستاهای پیرعلی ده، اسکده و شیجان از چهار متصرف پس گرفته شده است، گفت: متصرفان زمین های مذکور را محصور کرده و قصد داشتند ساختمان ساخته و یا برای کاشت صیفی جات استفاده کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تصرف غیرمجاز زمین‌های ملی، مورد را فوری با سامانه امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …