چاپ مطلب چاپ مطلب

مرد میدان _ حاج قاسم ✍سیدرضامیرحسینی

اختصاصی همای گیلان/در تاریخ خواهند نوشت در جریان نفوذ چگونه خودی ها طرف دشمن را گرفته و ضعف و ناکارآمدی خود را به پای قهرمانان ملی ما چون سردار سلیمانی نوشتند و اجازه دادنند تا مرد میدان ، هزینه دیپلماسی شود . اگر حافظه خوبی داشته باشیم و کمی فکر کنیم زمانی که نیروهای تروریستی داعش تا یک قدمی مرزهای ایران آمده بودند و در آن روزهایی که این ماجرا در حال خطرناک شدن بود ، آیا دیپلماسی می‌توانست جلوی مزدوران داعش ایستادگی کند؟
زمانی که نیروهای داعش وحشیانه در آن سوی مرزها به مردم تجاوز می‌کردند ، سر می بریدند و به هیچ اصولی پایبند نبودند و نیروهای خود را تا نزدیک قصرشیرین و کردستان جلو آورده بودند آیا دیپلماسی می‌توانست مرزها را حفظ کند؟
یا نیاز به مرد میدان بود؟
اگر آن روزها میدانی ها و مدافعان حرم فتنه را در بیرون از خاک ایران خنثی نمی‌کردند چه بر سر مردم سرزمین ما می‌آمد؟ هشت سال روابط دیپلماسی و نگاه به غرب به عنوان ناجی ملت ایران چه چیزی را برای مردم کشور بجز افزایش تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، در بر داشت؟
ایکاش کمی منصف باشند و ناکارآمدی خود را به دیگران نسبت ندهند . اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق به خاطر امنیت مردم ایران وارد جنگ نمی شدند و داعش را در آن سوی مرزهای کشور شکست نمی‌دادند حال باید در استان های کشورمان با داعش در حال مبارزه بودیم . کسانی که دم از دیپلماسی می زنند چگونه نتوانستند با دیپلماسی خود جلوی ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و خرابکاری نطنز را بگیرند ؟
دشمن تا کجا نفوذ کرده است؟
این سوالی است که باید پاسخ دهند! ملت ایران عاشق سردار سلیمانی هستند و او را به عنوان یک قهرمان ملی می شناسند ، چگونه بعضی از افراد می توان از دشمنان سردار سلیمانی حمایت کنند ؟ با چنین نگاهی در طول این چند سال در میدان دیپلماسی چقدر به منافع و امنیت ملی با نگرش دشمن پسندی خسارت زدند؟
بینش و منش میدانی ها اجازه نمی داد تا سیاست خارجی، کشور را بر مدار خواسته های تحمیلی آمریکا اداره کنند، حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت و از خود گذشتگی و ایثار بود.
حال چگونه می‌توانند دست به ترور شخصیت او بپردازد و راه و شیوه او را اصلی‌ترین مانع در سیاست خارجی دولت معرفی کنند؟ حاج قاسم سلیمانی و همه مدافعان حرم برای دفاع از مرزهای کشورمان منطقه را برای آمریکا و متحدانش ناامن کرده بودند .
حال چگونه کسانی که خود را ایرانی می‌نامند اجازه می‌دهند تا مرد میدان هزینه دیپلماسی شود و در ۱:۲۰ دقیقه صبح ، بغداد شاهد ترور ناجوانمردانه حاج قاسم و یارانش باشد ؟! چگونه به خود اجازه می‌دهند شکست دیپلماسی خود را به گردن مرد میدان بیاندازند!؟ حاج قاسم جان خود را داده،هم میدان جان بگیرد هم دیپلماسی احیاء شود !
چرا امروز متهم است که دیپلماسی هزینه میدان داری او شده است!

♦️حاج علی هجرتی
از مدافعان حرم (استان گیلان)میگویید:

وقتی این خطر بزرگ ( پیدایش داعش) در عراق و سوریه شروع شد مرد میدان با تدبیر و هدایت رهبر انقلاب که فرمودند نباید منتظر بمانیم داعش داخل کشورمان بیاید بعد دفاع نماییم، وارد میدان شد.پیدایش داعش باعث بی ثباتی در منطقه و جهان شده بود ،به نظرم تدبیر و شجاعت حاج قاسم، میدانها را فتح و معابر دیپلماسی را باز کرد.انجام مذاکرات ۱+۵ نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
در کجای دنیا سراغ دارید این کشورها سالها وقت بگذارند و مدت زیادی پای میز مذاکره بنشینند؟
این کار نتیجه جهاد حاج قاسم و یارانش بود ، که منجر به شکست تکفیری ها و داعش شد.تدبیر و شجاعت حاج قاسم میدانها را فتح و معابر دیپلماسی را باز کرد. حال با بازی سیاست میخواهند این حقیقت روشن را کتمان نمایند.الان که حاج قاسم نیست نباید گذاشت با فرصت طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به سردار شهید سلیمانی جفا کنند و نقش شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند.

♦️حاج مهدی …از مدافعان حرم استان گیلان که مدت زیادی در لبنان و سوریه حضور داشت می‌گوید:
اسرائیل سودای نیل تا فرات را دارد و در عمل ثابت کرده است ، اشغال فلسطین و آواره کردن ۱۰ میلیون نفر از مردم فلسطین، حمله به اردن ، اشغال قدس، حمله به مصر ، اشغال قسمتی از صحرای سینا ،حمله به لبنان و پیشروی تا بیروت ،حمله به سوریه و اشغال ارتفاعات جولان توسط رژیم اشغالگر اسرائیل صورت گرفته است.
پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیدایش حزب الله در لبنان باعث کند شدن پیشروی های اسرائیل در منطقه گردید که همین امر باعث شد اینبار اسرائیل و متحدانش تصمیم بگیرندتا با شعارهای اسلامی و خلافت مسلمین وارد منطقه شده و داعش را تشکیل دهند . تصمیم داعش بر این بود که سوریه لبنان و عراق را اشغال کند و بعد به راحتی وارد خاک ایران شود. از طرفی عربستان با یمن وارد جنگ شد و آمریکا نیز با افغانستان به جنگ پرداخت در چنین شرایطی بود که شخصی به نام حاج قاسم سلیمانی با اجازه رهبری و کمک سپاه قدس وارد سوریه شد و درگیری با داعش را از جلوی کاخ بشار اسد آغاز نمود.در این برهه از زمان حاج‌قاسم نیروهای مردمی ،ارتش پاشیده سوریه، حزب‌الله لبنان، لشکر فاطمیون ، نیروهای داوطلب پاکستانی، زینبیون ، نیروی شیعه عراق، لشکر حیدریون را ساماندهی کرده و عملیات‌های همزمان در عراق و سوریه اجرا نمودند و این طفل ناخلف اسرائیل و آمریکا یعنی داعش را در منطقه شکست دادنند. در صورتی که نیروهای مدافع حرم در سوریه و عراق در مقابل داعش ایستادگی نمی‌کردند مطمئنا پس از سقوط سوریه ،کشورلبنان و فلسطین و عراق هم سقوط می کرد و داعش بلافاصله به ایران حمله می کرد حاج قاسم به خاطر امنیت کشور و منافع ملی ایران همه تلاش خود را انجام داد تا امروز من و شما راحت زندگی کنیم و از دشمنان ایران در امان باشیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …

One comment

  1. ممنون از دیدگاه زیبایتان