چاپ مطلب چاپ مطلب

گفتگوی اختصاصی همان گیلان با عبدالله میلانچی مربی وداورکاراته جمهوری اسلامی

گفتگوی اختصاصی همان گیلان با عبدالله میلانچی مربی وداورکاراته جمهوری اسلامی


آزادگان وجانبازان درکشورما به جهت حفاظت ازمیهن ماازاحترام خاصی برخوردارهستنداینان قهرمانان اصلی کشورماهستند،استادمیلانچی علاوه بر ازاده وجانبازمی باشدمربی وداورکاراته جمهوری اسلامی ایران است خبرنگارماگفتگویی به صورت سوال وجواب باوی ترتیب داده است باهم این گفتگورامی خوانیم؛

◾️جناب آقای میلانچی چگونه به اسارت نیروهای بعثی عراق در آمدید؟

سلام خدمت شما و همه ورزشکاران عزیز، اینجانب عبدالله میلانچی هستم ، در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۲۱ در درگیری با ارتش بعثی عراق پس از شیمیائی شدن به اسارت نیروهای عراقی در آمدم و حدود ۲/۵سال در رمادیه۶ قطعه۳ زندانی بودم.

◾️در کجا به درجه جانبازی نائل آمدید و درصد جانبازی شما چقدر است؟

اینجاب در مناطق عملیاتی ۴بار مورد موج گرفتی راکت هواپیما و ترکشهای خمپاره ، در عملیات نصر ۲ در منطقه نهرعنبر مورد اصابت قرار گرفتم که اگر خدا بخواد به ۴۰٪جانبازی هم در بنیاد و هم در ارتش نائل آمدم.

◾️چطور شد به ورزش کاراته علاقه مند شدید؟

من از کودکی ورزش را دوست داشتم و یادمه که در نزدیکی منزل ما مکانی بود بنام خانه جوانان که حقیر ورزش را از آنجا با هندبال و بسکتبال در سن ۹ سالگی شروع کردم. در خانه جوانان رشته های مختلف ورزشی وجود داشت ولی ورزش رزمی در آنجا وجود نداشت.
اما بیرون باشگاه یک سالنی بود که در آنجا تمرینات جودو انجام میدادنند که اگر اشتباه نکنم اسم باشگاه پاس بود ، و از همان موقع به ورزش رزمی علاقه پیدا کردم تا اینکه یکروز حدفاصل مدرسه تا منزل یک اعلامیه دیدم که نوشته شده بود آموزش کاراته، البته در آن موقع سبک کاراته زیاد ملاک نبود و کاراته را من در مدرسه شهید بهشتی شروع کردم که بعدها فهمیدم سبک شوتوکان است. چون کلاسهای ما در فضای باز بود تمرینات بدلیل آب و هوای گیلان پیوسته و مدام نبود. تا اینکه شنیدیم یک سالن کاراته افتتاح شده بنام انستیتو کاراته تشکری که در میدان مصلی در حال فعالیت می باشد.که در باشگاه تشکری ثبت نام کردم و به تمرین پرداختم. بعد از مدتی استاد تشکری از گیلان رفت و بنده به ترتیب نزد اساتید محترم خودم استاد بهزاد ریاضی معاف ، استاد حسن ایزدی ، استاد مهدی ابراهیمی تمرینات خودم را ادامه دادم و در حال حاضر مربی درجه یک ، داور کاتا و کومیته ، نماینده سبک شیتوریو هایاشی در استان گیلان و دبیر سبک کشوری و دان۷ کاراته می باشم . در این اثنا ۳سال نائب رئیس و ۱۰ سال رئیس کمیته مربیان هیئت کاراته و دو دوره را نیز مسئولیت سرپرستی دبیری هیئت کاراته استان را برعهده داشتم.

◾️در طول این سالها چقدر به مربیگری پرداختید ؟

بنده از سال ۱۳۶۹ مشغول مربیگری می باشم ، شاگردان زیادی را در عرصه ورزش کاراته و عرصه قهرمانی پرورش دادم. لازم بذکر است در تمام مدت خدمت و اسارت هیچ وقت از تمرین کاراته جدا نبودم، باتوجه باینکه ورزشهای رزمی کاملاً ممنوع بود ولی توانستم در دوران اسارت با ۸۰ نفر از اسرا تمرین کنم.

◾️از مسئولین ورزشی چه انتظاری دارید؟

فراهم آوردن زیر ساختها و بودجه لازم و حمایت از پیشکسوتان ، مربیان ، و ورزشکاران که سرمایه آینده جامعه ما می باشند.

◾️در پایان اگر صحبت یا پیام خاصی برای ورزشکاران دارید بفرمایید.

شاید گفتنی ها زیاد باشد ولی به این جمله اکتفا میکنم اگر اسم من مربی است و پرورش دهند قوای جسمی یک انسان هستم باید از نظر روحی و فکری نیز این عزیزان را درجهت رشد و شکوفایی همراهی کرده تا بتوانیم قبل از قهرمان بودن پهلوان باشند.

◾️متشکرم وبرایتان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …