چاپ مطلب چاپ مطلب

چگونه رئیس جمهور آینده می تواندکشور را از بحران نجات دهد؟!/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان/بدیهی است که در هردوره انتخابات ریاست جمهوری مهمترین انتخابات هر کشور محسوب می شود. اما باید گفت دراین دوره به دلیل شرایط و وضعیت کشور، انتخابات ریاست جمهوری ازشرایط حساس‌تری برخوردار است‌. از آنجا که میل وگرایش مردم به شرکت در انتخابات،نسبت به گذشته دراین دور به دلیل عدم تحقق وعده های دولتمردان ادوار کمتر شده است، اما دولت جدید هم با درایت در بهیود اوضاع داخلی و هم با سیاستهای بجا در تحکیم روابط خارجی، مسئولیت بسیارسنگینی رابرعهده داشته و در صورت کاردانی و مواجهه صحیح با شرایط میتواند اقبال مردمی و اعتماد آنان را تا حدود زیادی بدست آورد.
بارهاگفته ایم نیاز اساسی کشور ما بیش از هر چیزی اتحاد و همدلی با دولت می باشد. این حلقه مفقوده ای است که متاسفانه جناح مخالف ازهمان آغاز به کاردولت ،شروع به تخریب و سرکوب می کندبه نحوی که هیچ دشمن بیگانه با دولتمردان ما نمیتوانست انجام دهد!!
ولذا مسئولان ما نیز همه بدعهدی ها و نالایقی‌های خود را به نام دشمنان خارجی گذاشته و به شکلی کودکانه از خویش سلب مسئولیت نمودند.
بارها ما در جایگاههای مختلف ، از برخی مسئولین تندرو شاهد ادبیات چارواداری شده‌ایم. ادبیاتی که در حقیقت همچون سمی مهلک بربدنه کشور ما تزریق میشود.
گاهی اینقدر تندروی ها و حتی و بددهنی‌هایمان به جایی رسید که مخرب و ازاردهنده شد و نتیجه آن چیزی نبود جز ایجاد شکاف بین مقامات کشور و تفرقه و بی اعتنادی آحاد جامعه به وقامات و مسئولان ریز و درشت کشور.
واقعیت این است که انسان به شک می افتاد که این حجم از عدم اعتدال درسخنوری‌ها و توهین به رییس جمهور یک کشور که منتخب ملت بوده و از فیلتر شورای نگهبان نیز عبور کرده است به چه دلیل می باشد؟
نکند او ستون پنچم باشد..بهرحال امیدواریم که دردولت جدید معاندت ها و بداخلاقی‌ها رخت بربندد و نقد‌ونقب جایگزین آن گردد.

خارج از این موضوع مهم واساسی، معضلاتی چون فساد درجامعه، رانت در بدنه دولت، حق الزحمه اعضای ستاد، سپردن مسئولیت به افرادناتوان (حق الزحمه) وخلاء های قانونی از جمله مشکلات اساسی کشور ماست که سالها ازاین موضوعات آسیب دیده ایم.
البته بنده به سهم خود متاسفانه بعید می‌دانم دردولت آینده هم حداقل شایسته سالاری در دستورکار دولت جدید قرارگیرد.
احتمالا شایسته سالاری در دولت آینده نیز فقط در حد ، همان شعار باقی خواهدماند.
گذشته از آن موضوع حیاتی و مهم دیگر، که نیاز و معضل جامعه ما می باشد، تسریع در روند ارتباط جهانی می باشد.
به این معنا که وقتی از ارتباط جهانی حرفی زده می شود، منظور تنوع درسبد سیاست خارجی است و معنی این حرف، فقط یک ارتباط تک بعدی نیست .

در این میان، صدالبته که توجه به سیاست خارجی بسیار مهم و حائز اهمیت است و بی شک نمی تواند موفقیت دولت آینده را به همراه داشته باشد.
لذا دولت آینده باید تمام تلاش خودرا در همان سال اول درجهت رفع تحریم ها بکار گرفته و آن را به انجام برساند.
حتی اگر رئیس جمهورجدید دردولت پیشین هم مخالف برجام واف ای تی اف باشد. دولت جدید باید خود را نسبت به بازبینی و بررسی در بهبود، یکبار دیگر مورد مطالعه قرار دهد.

به راستی همان اندازه رفع تحریم هابرای کشور ماحیاتی است، به همان اندازه هم لوایح اف ای اف قابل اهمیت می باشد.
به عبارت دیگر می توان گفت که دلیل بلوکه شده چهل میلیارد دلار پول ایران، به دلیل عدم پذیرش لواح اف ای تی اف بوده است.

بنابراین جمهوری اسلامی باید هم باید اف ای تی اف راپذیراباشد و هم قانون مستحکمی تدوین نماید، درجهت مبارزه با فساد داخلی.

موضوع دیگری که برای کشورما تهدیداست تنگ کردن حلقه پذیرش افراد است که به طریقی یک یک مدیران خوش فکر را ازگردنه مدیریت خارج نموده ومدیران طوطی صفت راجایگزین آنان می نماییم و چه ضرر و انتصانی برای یک جامعه بیش از آنکه نخبگان خاموش بمانند و خدای ناکرده نیرویی غیر متخصص و نالایق بر کرسی قدرت و مدیریت بنشیند.

اگر واقع بین باشیم باید این واقعیت را قبول کنیم که چینش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به ادوارگذشته ضعیف ترشده است.
رای حداقلی مردم نیز گواه این مدعاست. به هرحال همه ملت ایران بایداعتدال در عملکردها را سرلوحه کارقراردهند و ازبدهنی و بداخلاقیهای سیاسی پرهیزکنند.
اگرگرایش به دین مبین اسلام داشته باشند که دارند، میدانند درهیچ کجای این دین سفارش به تندخویی نشده و برعکس همیشه بر روحیه تعاون و همکاری توصیه موکد گردیده است.
.باقی بقایتان. والسلام

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …