چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: انتخابات شورای اسلامی شهر در رشت به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود/ بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای هستند

ارسلان زارع، استاندار گیلان گفت: با توجه به برگزاری ۳ انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های شهر و روستا و اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم پیش بینی شده است.

همای گیلان/او افزود:  بیش از ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و تدارکاتی انتخابات ۲۸خرداد را در ۳هزار و ۹۳ شعبه اخذ رأی شامل ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار، انجام می‌دهند.

استاندار گیلان گفت: انتخابات از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی و ازجمله ارکان مهم مردم‌سالاری دینی است و مجریان و برگزارکنندگان آن، وظیفه دارند همه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و امن را فراهم کنند.

زارع ، با بیان اینکه واجدان شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات در استان  یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر است، افزود:  از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رأی اولی هستند.

او، با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر الکترونیکی شدن انتخابات در کلان شهر‌ها ، گفت: رشت تنها شهر گیلان است که انتخابات آن به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود و برای مناطق حاشیه این شهر نیز۶ شعبه سیار الکترونیک پیش بینی شده است.

استاندار گیلان ، تعداد شهر‌های واجد شرایط انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی را ۵۳ شهر اعلام کرد و افزود: رشت ۱۱ عضو شورا، آستارا، انزلی، تالش، لنگرود، لاهیجان ۷ عضوشورا و ۴۸ شهر نیز شوراهایشان ۵ عضو دارد.

زارع،   تعداد روستا‌های واجد شرایط انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی را ۲ هزار و ۱۷۲ روستا اعلام کرد.

او ، در خصوص وضعیت مشارکت مردم در انتخابات ادوار گذشته در استان ، تصریح کرد: متوسط مشارکت یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۲ و ۹ دهم درصد و مشارکت دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۶ و ۴ دهم درصد و متوسط مشارکت ۵ دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۶۹ و ۶ دهم درصد بود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …