چاپ مطلب چاپ مطلب

♦️انتخاب درست و آینده ای روشن ✍سیدرضامیرحسینی

اختصاصی همای گیلان/ روزها وقتی در پیاده رو شهرم قدم میزنم همه چیز از دور زیباست! ستادهای انتخاباتی با هزینه های لاکچری ، وعده های توخالی و سالهای عمر ما که در حال گذر است.عده ای از کاندیداتورها با شعارهای انتخاباتی وعده هایی به ملت میدهند که هیچ وقت عملی نمیشود!عده ای هم به هیچ عنوان نگرانی برای روز انتخابات ندارند و دلشان به شدت به لیدرهای انتخاباتی خودشان گرم است!بیاد دارم در دوره های گذشته شخصی میگفت حتی برای یک رای هم شرمنده مردم شهرم نیستم ، برای تک تک آرا هزینه کردم . گاهی در تفکرات خود مدتها به این موضوع فکر میکنم که انسان چقدر میتواند به دنیا وابسته باشد که برای رسیدن به مقام و قدرت دست به هرکاری بزند. این در اوج سادگیست اگر فکر کنیم ، کسی که با هزینه میلیاردی وارد عرصه شورای شهر شود فقط به جهت دلسوزی و خدمت به مردم آمده است! اگر برای شعارهای انتخاباتی و وعده هایی دروغین که هیچ وقت اجراء نمیشود ضمانت اجرایی وجود داشت دیگر هرکسی به خود اجازه نمیداد تا با وعده های پوچ و توخالی باعث دلسردی مرد نسبت به نظام گردد.
فردی که کاندید انتخابات شورای شهر است باید در تمام برنامه های اجرایی که در شهر وجود دارد اشراف و آگاهی داشته و عملا کار اجرایی هم انجام داده باشد، پس شخصی باید این پست را احراز کند که به تمام این مسایل علاوه بر آگاهی ، علم نیز داشته باشد.
از شهید گرانقدر دکتر چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.
در این روزها با توجه به نزدیک بودن انتخابات در مقطع آزمون دوباره ای هستیم که شکست وپیروزی مان بسته به تقوایی است که در انتخابهایمان به خرج می دهیم.انتخاب هایمان در آینده فرزندان مان اثرگذار است.انتخاب افراد شایسته و نخبه میتواند نابسامانی‌ها ومشکلات جامعه را حل کند.مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که شرایط امروز ما، نتیجه انتخاب های گذشته ما است پس بهتر است برای آینده ای بهتر انتخابی درست انجام دهیم .
✍سیدرضا میرحسینی
(استان گیلان)۱۴۰۰/۳/۲۵

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …