چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : کم توجهی و سکوت پیرامون شخصیت ارزشمند میرزا کوچک جنگلی در گذشته/ پرداختن به اهداف نهضت جنگل در کتب درسی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : کم توجهی و سکوت پیرامون شخصیت ارزشمند میرزا کوچک جنگلی در گذشته/ پرداختن به اهداف نهضت جنگل در کتب درسی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: پیرامون شخصیت ارزشمند و فراملی میرزا کوچک جنگلی در گذشته سکوت و کم توجهی هایی صورت گرفته است .

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا در بازدید از خانه تاریخی متعلق به میرزا کوچک خان واقع در محله استادسرای رشت اظهار کرد: روحانی شهید یونس استادسرائی (میرزا کوچک خان) هویت مردم رشت و گیلان است و شناساندن چنین شخصیت های ارزشمندی یکی از وظایف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است که علیرغم سالها سکوت و کم توجهی پیرامون این شخصیت والا ، در یکصدمین سالروز شهادت این اسطوره بزرگ گیلان زمین برنامه های خوبی با همراهی صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه معرفی ابعاد مختلف شخصیت میرزا و اهداف نهضت جنگل نباید فقط منحصر به سالروز شهادت وی باشد افزود: میرزا یکی از داشته ها و افتخارات مردم رشت و گیلان است که نام مردمان این سرزمین با آن عجین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در برنامه های گرامیداشت یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک خان نسبت به برپایی نمایشگاه های مختلفی تحت عنوان اسناد نهضت جنگل، عکس میرزا و … اقدام شد که یقینا تاثیر فراوانی در شناساندن نهضت جنگل و سردار بزرگ میرزا کوچک خان به عامه مردم دارد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه باید بین نسل نوجوان و جوان جامعه و چنین شخصیت های ارزشمندی پیوست اجتماعی ایجاد شود بیان کرد: متاسفانه بین نسل نوجوان و جوان و شخصیت هایی همچون میرزا فاصله ایجاد شده است و باید با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری این فاصله را حذف کنیم.

وی با تاکید به پرداختن چنین محتواهایی در کتب درسی دانش آموزان تصریح کرد: شناساندن شخصیت و اهداف والای میرزا کوچک خان نیازمند انجام برنامه های متعددی است و امیدوارم مسوولین مربوطه در این باره اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

پلمب رستوران متخلف در لاهیجان به دلیل عرضه گوشت غیـر بهداشتی! 

پلمب رستوران متخلف در لاهیجان به دلیل عرضه گوشت غیـر بهداشتی!  یک واحد رستوران در …